دوشنبه 20 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نکاتی درباره دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن

دفاع از جایگاه ایران در آسیا با نبرد مقابل سامورایی‌های پرافتخار

تیم ملی فوتبال ایران فردا(سه شنبه) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیمی خواهد رفت که یکی از قدرت‌های اصلی قاره کهن به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در هفدهمین مصاف خود از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. دیداری که هرچند از حساسیت بالایی برای دو تیم برخوردار نیست اما قطعا یک تقابل حیثیتی در قاره کهن برای دو تیم به شمار می‌رود. در شانزده بازی گذشته تیم ملی فوتبال ایران موفق شده در شش بازی ژاپن را از پیش رو بردارد، پنج دیدار دو تیم به تساوی کشیده شده و سهم ژاپن نیز برتری در پنج دیدار مقابل ایران بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران هرچند در سالیان اخیر از تعداد لژیونرهایش در فوتبال اروپا کاسته شده است اما توانسته در دو سال اخیر رتبه اول رنکینگ فیفا در آسیا را به خود اختصاص دهد. فوتبال ایران طی مدت اخیر به صدر جدول تیم‌های آسیایی در رده بندی فیفا چسبیده و گویا قصد ندارد فرصت قرار گرفتن در این رتبه را به هیچ تیم دیگری بدهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ستاره‌های چشم بادامی در تهران

از سوی دیگر ژاپنی‌ها هرچند در یک سال گذشته نتایج چندان مطلوبی را به دست نیاورده‌اند اما از لژیونرهای سرشناسی در فوتبال اروپا برخوردارند. کیسوکه هوندا در آ.ث میلان، شینجی کاگاوا در دورتموند و یوتو ناگاموتو در اینترمیلان از سرشناس‌ترین بازیکنان فوتبال ژاپن هستند که در اروپا برای خود اعتبار بالایی به دست آورده‌اند. حضور تمامی این ستاره‌های نام آشنا می‌تواند به زیباتر شدن هرچه بیشتر این دیدار بیفزاید.

ژاپن پرافتخارترین تیم آسیا

این تیم با ۴ عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴و ۲۰۱۱ از دیدگاه تعداد قهرمانی رکورددار آسیا محسوب می‌شود. این تیم میشود,این تیم در کانامه خود ۵ دوره صعود به جام جهانی و دو بار رسیدن به مرحله یک‌هشتم‌نهائی جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ و نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۱ از پرافتخارترین تیم‌های ملی فوتبال آسیا در جهان محسوب می‌شود.

ایران تیم اول آسیا

تیم ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شده‌است و نیز طی سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ موفق شده‌ است ۴ بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد. در واپسین رده‌بندی فیفا در مهر ماه ۱۳۹۴ (اکتبر ۲۰۱۵) تیم ملی ایران در رتبه ۳۹ جهان و نخست آسیا قرار گرفت تا همچنان صدر رنکینگ تیم‌های آسیایی در رده بندی فیفا را به خود اختصاص دهد.

نبرد کی‌روش و خلیلودزیچ

وحید خلیلودزیچ سرمربی نه چندان نام آشنای اهل بوسنی تیم ملی فوتبال ژاپن در کنار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تقابل متمایزی را روی نیمکت تیم‌های ژاپن و ایران تجربه خواهند کرد چرا که حدود ۱۰ سال از آخرین نبرد دو تیم می‌گذرد.

رتبه‌بندی ایران و ژاپن در آسیا و جهان

ایرانی‌ها هم‌اکنون در رتبه اول رنکینگ فیفا در آسیا قرار دارند و تیم ۳۹ جهان هستند. این در حالی است که ژاپنی‌ها پس از ایران و کره‌جنوبی در رتبه سوم فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند و تیم ۵۵ جهان به شمار می‌آیند. قطعا تقابل مابین تکنیک بازیکنان ایرانی در کنار قابلیت‌های بالای بازیکنان ژاپنی این دیدار را به یکی از مهم‌ترین دیدارهای سال اخیر فوتبال در آسیا تبدیل خواهد کرد.

حضور حداکثری برای شکست پرافتخار‌ترین تیم آسیا

اما نکته‌ای قابل اشاره این است که سرمربی و بازیکنان تیم ملی از مردم درخواست کرده‌اند آن‌ها را در این دیدار تنها نگذارند. نبردی که قطعا با حضور تماشاچیان پرشمار به کیفیت و حساسیت آن اضافه می‌شود. هرچند این بازی برای دو تیم پیامد خاصی نخواهد داشت اما قطعا دفاع از حیثیت فوتبال دو کشور مهم‌ترین مسئله‌ای است که توسط دو تیم مد نظر قرار می‌گیرد. بنابراین حضور پرشمار تماشاچیان ایرانی کار را برای سامورایی‌ها در آزادی سخت خواهد کرد.

همگان می‌دانند از آزادی به عنوان ورزشگاهی خاص در آسیا نام برده می شود. ورزشگاهی که همواره حضور پرشمار تماشاچیان در آن به بالا بردن استرس بازیکنان حریف افزوده است و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد آن گونه که باید و شاید آنچه را که مد نظر دارند در زمین پیاده کنند. امید است در این دیدار نیز با پر شدن ورزشگاه آزادی یک بار دیگر در حمایت از تیم ملی شاهد آشتی مردم با سکوها در آزادی باشیم.

***

حضور بیش از ۱۰۰خبرنگار و تصویربردار ژاپنی برای پوشش دیدار فوتبال با ایران

تهران – ایرنا – بیش از یکصد خبرنگار،عکاس و فیلمبردار ژاپنی برای پوشش دیدار دوستانه این تیم مقابل تیم ملی ایران وارد تهران شدند.


به گزارش ایرنا،خبرنگار روزنامه هوچی شیمبون روز دوشنبه با اعلام خبر فوق افزود: جدال تیم های ایران و ژاپن همیشه جذاب و دیدنی بوده است، به همین علت تعداد زیادی از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداری برای پوشش خبری و تصویری این بازی حساس راهی تهران شده اند.

دایچیرو آمینو اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است که دو قدرت فوتبال آسیا مقابل یکدیگر صف آرایی نکرده اند و این موضوع بر حساسیت های این دیدار دوستانه افزوده است.

این خبرنگار ژاپنی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال دوباره به تهران سفر کرده است، گفت: هنوز حادثه تلخ کشته شدن ۷تماشاگر ایرانی بعد از دیدار تیم های ایران و ژاپن را فراموش نکرده ام.

آمینو خاطر نشان کرد: خوشبختانه فوتبال ژاپن نسبت به ۱۰ سال قبل پیشرفت زیادی کرده است و هم اکنون بسیاری از بازیکنان تیم ملی این کشور در اروپا بازی می کنند به همین خاطر انتظار ما از این تیم برای پیروزی در تهران زیاد است.

دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن عصر سه شنبه (فردا) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016