دوشنبه 16 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تحقیق اف‌بی‌آی در مورد نقش بلاتر در رشوه ۱۰۰ میلیون دلاری فیفا


سپ بلاتر

تهران- ایرنا- اداره اف بی آی آمریکا، درحال تحقیق درباره نقش سپ بلاتر رئیس تعلیقی فدراسیون بین المللی فوتبال در ماجرای رشوه ۱۰۰ میلیون دلاری در دهه ۱۹۹۰ است.

به گزارش منابع اینترنتی، قبلا ادعا شده بود که شرکت بازاریابی ورزشی آی اس ال در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار به مقام های فیفا از جمله ژائو هاولانژ رئیس سابق فیفا و ریکاردو تیکسیرا مدیر سابق اجرایی فیفا پرداخت کرده بود و در مقابل این شرکت حق پخش تلویزیونی و بازاریابی فوتبال را در دهه ۱۹۹۰ به دست آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال ۲۰۱۳، تحقیقات کمیته اخلاقی فیفا بلاتر را از هرگونه تخلفی تبرئه کرد و عدم آگاهی او از دریافت رشوه را پذیرفت.

در همین حال رسانه های ورزشی به نقل از خبرنگار بی بی سی از مشاهده نامه ای خبر دادند که اف بی آی در تحقیقات خود کشف کرده است و در آن انکارهای بلاتر در این مورد زیر سوال رفته است.

این نامه ظاهرا نوشته هاولانژ است که از پرداخت هایی حرف می زند که او از آی اس ال دریافت کرده است. در این نامه آمده است که بلاتر از این فعالیت ها آگاهی کامل داشت و همواره از آنها آگاه بوده است.

رشوه این شرکت است و در حال تحقیق درباره بیانیه هاولانژ در مورد نقش بلاتر در این ماجراست.

بلاتر ۷۹ ساله هم اکنون یک دوره تعلیق ۹۰ روزه از فیفا را می گذراند. او قرار است اواسط ماه جاری میلادی به سوالات کمیته اخلاقی فیفا پاسخ دهد.

در همین حال شواهد تازه ای درباره پولی که قطر برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ هزینه کرده، به دست آورده است.

لرد ترایزمن از روسای سابق اتحادیه باشگاه های فوتبال که این مبلغ ۱۱۷ میلیون پوند بوده است.

این میزان شش برابر رقمی است که انگلیس برای کسب میزبانی ۲۰۱۸ هزینه کرد و ۱۲ برابر رقمی است که آمریکا برای میزبانی ۲۰۲۲ خرج کرد.

مقام های قضایی سوئیس به ظن فساد مالی و پرداخت رشوه برای خرید رای، در حال تحقیق در مورد چگونگی نحوه اعطای میزبانی دو جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016