پنجشنبه 5 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

همه معادلات صعود ایران به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی روسیه

• تیم ملی فوتبال ایران در حالی پنج شنبه و از ساعت ۱۹:۳۰ برابر هند قرار می گیرد که برای صعود به مرحله بعد نیاز دارد که حتما تیم اول گروه شود و برای اول شدن در گروه نیاز دارد که در این بازی هر امتیازی که به دست آورد در دیدار مقابل عمان هم حداقل یک امتیاز بگیرد.

عصرایران - تا ساعاتی دیگر تیم های ملی ایران و هند به دیدار یکدیگر خواهند رفت. از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و از هفته هفتم این مسابقات ایران باید در استادیوم آزادی مقابل هند قرار بگیرد تا صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند. شاگردان کارلوس کی روش برای این دیدارانگیزه بسیارزیادی دارند و با یک پیروزی می توانند شانس تیم ملی ایران را برای صعود بدون دغدغه به مرحله بعد بالا ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تیم ملی ایران در حال حاضر با ۱۴ امتیاز و با ۳ امتیاز فاصله نسبت به عمان در صدرجدول قرار دارد. اما به دلیل بازی آخر ایران در برابر عمان می توان به این اختلاف امتیاز به دید بدبینانه هم نگاه کرد. تیم ملی ایران در دیدار فردا که دیدار سختی هم نیست اگر هر نتیجه ای به غیر از پیروزی به دست بیاورد باید در دیدار پایانی مقابل تیم ملی عمان حتما پیروز شود و الا که صعودش به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی به خطر خواهد افتاد.

براساس قانون این دوره مسابقات مقدماتی دوتیم اول شانس حضور در مرحله بعد را دارند . تیم اول به صورت مستقیم صعود می کند و تیم دوم در جدول تیم های دوم همه گروه های ۸ گانه قرار می گیرد و در آن جدول ۴ تیم مجوز حضور در مرحله بعد را به دست خواهند آورد. نگاهی به آن جدول نشان می دهد که تیم ملی عمان تیم دوم گروه ایران شرایط بدی دارد و امکان صعودش تقریبا وجود ندارد.

محاسبه جدول فوق براین اساس است که امتیازبه دست آمده تیم ها برابر تیم آخر جدول از ایشان کسر می شود. به این شکل قدرت تیم ها حدودا مشخص می شود. اما از آنجایی که تیم ملی عمان نتایج خوبی در گروه نگرفته این امکان وجود دارد که به مرحله بعد نرسد. تیم عمان اگر می خواهد به مرحله بعد صعود کند باید ایران و گوام را ببرد و با ۶ امتیاز در جدول دوم ها خودش را بالا بکشد. اما اگر با این نتایج ایران در گروه دوم شود. امتیاز ایران ۱۱ خواهد بود.

هرچند در جدول فوق ایران امکان صعود تا رتبه دوم را دارد. اما تیم های ازبکستان و عراق هم امکان گرفتن امتیاز بیشتر را دارند. ازبکستان با دو تیم میانه جدول بازی دارد و در صورت پیروزی در هر دو که دور از دسترس اش نیست. امتیازش از ایران بالامی زند. البته ازبک ها با این نتایج خودشان صعود خواهند کرد اما ایران در امتیاز شماری برابر کره شمالی ای قرار خواهد گرفت که ۱۳ امتیاز کسب کرده و پایین تر می رود.

عراق هم می تواند به راحتی یازده امتیازی شود. اردن هم برای رسیدن به امتیاز ۱۱ و بیشتربه پیروزی و امتیاز گرفتن مقابل استرالیا نیاز دارد. کاری که در مرحله رفت انجام داده و استرالیا را برده است.

یعنی جدولی که بالاتر دیدید ۴ تیم بالای جدول اش به ۱۱ که سقف امتیازات ایران برای دوم شدن است و بیشتر خواهند رسید .نکته اینکه در مورد تیم های پایین تر هم این شانس وجود دارد. کمااینکه امارات و عربستان دریک گروه هستند و بازی آخر هم مقابل یکدیگر و عربستان با ۳ امتیاز دیگر صعودش مسجل خواهد شد و اصلا بعید نیست در بازی آخر شرایط امتیاز گرفتن امارات را فراهم کند و امارات را به ۱۳ امتیاز برساند.

البته که تیم ملی ایران برای اینکه تیم دوم گروه نشود نیاز خاصی به پیروزی در مقابل هند ندارد. شاگردان کی روش می توانند حتی این بازی را شکست بخورند اما در بازی مقابل عمان فقط یک تساوی بگیرند و صعود کنند. اما ایران اگر بخواهد بدون امتیاز گرفتن مقابل عمان صعود کند نیاز دارد که در این دیدار تا می تواند گل بزند. ایران در حال حاضر یکی از بهترین تفاضل گل های مسابقات را دارد و البته عمان هم می تواند برابر گوام به آن نزدیک شود. تفاضل ۱۷ به ۵ خیلی قابل دسترس نیست اما باید دید ایران و عمان بعد از بازی پنج شنبه شان به کجا خواهند رسید.

شاگردان کی روش تقریباراه صعود را رفته اند و باید با دقت بیشتر این دو نود دقیقه را به پایان برسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016