شنبه 4 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

علی پروین: این بچه (طارمی) منو یاد ناصر محمدخانی می‌اندازه

وب سایت رسمی برنامه نود- سلطان روی ابرها قدم می زند.سلطان توی پوست خودش نمی گنجد و با مرور چهار گل در ذهن خود بال درآورده است.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از هفته نامه چلچراغ، مردی که با تعابیر خاص خود سراغ توپ چرمی را می گیرد این روزها سرش را روی شانه های آرامش گذاشته و با غصه غریبه است. در یک ظهر بهاری، چشم تیله ای کيفورتر از همیشه پاسخ سؤالاتمان را داد و آنقدر سرکیف بود که می شد ساعتها با او گپ زد. علی پروین که در نظرسنجی برنامه نود، بهترین مربی ایرانی پس از انقلاب هم شده بود، با شکست ۴ بر دو استقلال مقابل پرسپولیس جسابی سرحال بود. البته علی پروین پیش بینی کرده بود که پرسپولیس برنده داربی ۸۲ باشد اما خودش هم فکر نمی کرد که تیمش ۴ گل به حریف بزند. علی پروین به شیوه خودش جواب سوالهایمان را داد و البته ما هم با همان ادبیات دوست داشتنی صحبتهایش را پیاده کردیم تا شما هم خوشتان بیاید.

* خوش قدم بودید آقای پروین.حضور در تمرین و برد توفانی!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- خب دیگه، می دونستم می بریم. این بچه ها غیرت کردن، دمشون گرم، ارزش پیرهن قرمز رو می دونن، با بازیشون نشون دادن که می دونن

* گفته بودید که شما را به یاد تیم خودتان در دهه ۶۰ می اندازند...
- بله، گفته بودم.منو به یاد همون روزا انداختن، نوش جون سه امتیاز، ایشالله که قهرمان بشن

* چه شباهتی بین این تیم و تیم شما وجود دارد؟
- خیلی شبیه هستن، خب اینا غیرت دارن، می دون، پرس می کنن، حریف رو منکوب می کنن، نمی گذارن توپ لو بره، شوما ببین چقدر استقلالی ها توپ لو دادن، پرسپولیسی ها سر جمع ۱۰ تا توپ هم لو ندادن، اون موقع هم تیم من همینجوری بود نمی گذاشت توپ لو بره، حفظ توپ خیلی مهمه، وسط زمین رو گرفته بودن، وسط زمین وقتی ماله یه تیم باشه اون تیم می بره، حتی اگه اتوبوس بزارن توی ۱۸ قدم.توی اون تیمی که من داشتم رفاقت موج می زد، بچه ها پشت هم بودن، پشت هم رو خالی نمی کردن، حمایت می کردن از هم. الکی نبود که بهش می گفتن زلزله.

* راستی چرا به پرسپولیس می گفتند زلزله؟
- چون توی ۱۵-۲۰ دقیقه اول کار حریف رو یکسره می کرد و اما و اگری باقی نمی گذاشت.دیدید دقیقه ۵ که طارمی گل زد استقلالی ها خودشون رو باختن و بازی رو وا دادن. پرسپولیس همیشه توی ۲۰ دقیقه اول باید کار حریف رو بسازه. توی سالهای اخیر پرسپولیس این مدلی نبود و واسه همین بود هوادارها شاکی بودن. اما الان این پرسپولیسی که من می بینم توی کمترین زمان رقیب ها رو به توپ می بنده.

* فکر می کنید پرسپولیس قهرمان شود؟
- صد در صد،شک نکن این تیم قهرمانه، من به آقا برانکو هم گفتم دمت گرم که تیم خوبی ساختی، تیم قدرتمندی ساختی، اگه همینجوری ادامه بدی، جام ماله پرسپولیسه، جام رو باس بدن پرسپولیس.کی از این تیم بهتر بازی می کنه؟ قشنگ تر و هماهنگ تر؟البته فوتبال قابل پیش بینی نیست و یهو دیدی ورق برگشت.نباید برن توی باد این برد مقابل استقلال. این کاربردش توی همون رقابت سنتیه. واسه قهرمانی باس بازیهای باقیمونده رو ببرن.

* بگذریم.فوتبال در این سال ها چقدر عوض شده آقای پروین؟
- خیلی عوض شده، ما بدون چشمداشت تیم رو اداره می کردیم و پولی وسط نبود اما الان پرسپولیس برای خودش دفتر و دستکي داره و مدیر و هیات مدیره داره. بابا شما فوتبال سی سال پیش را کنار فوتبال امروز نذار، کلا فوتبال عوض شده. هم خودش هم اداره کردنش. خیلی هم سخت شده اداره کردنش.

* سوال آخر اینکه آیا علی پروین دوست داشت در داربی ۸۲ بازی می کرد؟
- ولله من که بازیهام رو کردم و گل هام رو زدم توی داربی ها اما باور کن وسوسه بازی کردن توی هفتاد سالگی ولم نمی کنه. دیدی که یه وقتهایی میریم با بچه های قدیمی پرسپولیس بازی می کنیم.

* پس دوست داشتید بودید...
- آره، اگه بودم، اون وسط رو بیمه می کردم و به طارمی توپ بیشتر می رسوندم تا بیشتر گل بزنه.


* پس دوست داشتید پرسپولیس بیشتر از ۴ گل بزنه و رکورد شش تایی رو رد کنه؟
- آره دیگه، خدا وکیلی این بچه(مهدی طارمی) من رو بدجوری یاد ناصرمحمد خانی می اندازه.۱۶ گل هم واسش کمه باید بیشتر بزنه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016