سه شنبه 4 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

افشاگری بی‌سابقه نویدکیا از اتفاقات پشت پرده سپاهان

1376409812_moharam-navidkia-image-2.jpg
کاپیتان پیشین تیم فوتبال سپاهان با افشاگری از اتفاقات رخ داده در این تیم و مشکلاتش با حسین فرکی، گفت: هیات مدیره فرکی را نمی خواست و نظر من این بود که اسکوچیچ و یا برانکو سرمربی سپاهان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محرم نویدکیا درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه سپاهان در این فصل گفت: مشکلات من ابتدا با حسین فرکی شروع شد. آن هم از سال قبل نه امسال.

وی افزود: مشکلات از جایی شروع شد که فرکی جای کرانچار آمد. در مراسم معارفه گفتم که آقای فرکی! از رفتن آقای کرانچار که جنتلمن واقعی بود ناراحتیم.

کاپیتان پیشین تیم سپاهان تاکید کرد: در چند هفته اول که فرکی سرمربی بود، در سیرجان به مصاف گل گهر رفتیم. اتفاقات زیادی در آن بازی رخ داد و حدود ۱۴ ساعت فرودگاه بودیم. بعد از باخت قرار بود در تهران اردو داشته باشیم تا با راه آهن بازی کنیم.

نویدکیا تصریح کرد: در اردوی تهران هیچکدام از مربیان تیم در اردو نبودند. شب بازی رسید و دیدم باز هم هیچکدام از کمکهای فرکی نیستند و فقط مربیان اصفهانی بودند. آن موقع هم چیزی نگفتم. روز بازی هم کمکهای آقای فرکی نبودند که من چیزی نگفتم. موقع رفتن به استادیوم، اتوبوس کنار اتوبان ایستاد تا احمد سجادی یکی از دستیاران فرکی سوار شد. در رختکن هم آقای احمد خداداد را دیدیم که خودش را ورزشگاه رسانده بود. این کارها در فوتبال حرفه ای معنا ندارد.

وی تاکید کرد: من دیدم شرایط من با این شرایط غیر حرفه ای جور در نمی آید. من احترام زیادی برای فرکی قائل بودم. حس کردم اگر این چیزها را ببینم به مشکل می خوریم. در بازی با گل گهر به خاطر مصدومیت کشاله ترجیح دادم که با فرکی کار نکنم. من به او پیامک دادم که شرایط پایم خوب نیست و نمی توانم به شما کمک کنم. او هم پیامک زد و تشکر کرد.

نویدکیا افزود: روز ۲۸ اسفند بود که آقای زاغی نژاد تماس گرفت و گفت که بیا به خاطر شرایط بد تیم به ما کمک کن که گفتم نمی توانم. حتی آقای فرکی هم گفت که کمک کن تا سهمیه بگیریم و من از سپاهان خواهم رفت. تا اینکه تیم قهرمان شد و فرکی مرا بغل کرد و گفت مرا حلال کن که از سپاهان رفتنی هستم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این بود که زاغی نژاد دوباره تماس گرفت و گفت فرکی می خواهد دوباره در سپاهان بماند و دوست دارد من هم باشم. می دانستم که هیات مدیره با وجود قهرمانی، فرکی را نمی خواست. این را خلیلیان (مدیرعامل پیشین سپاهان) به من گفت. خلیلیان حتی نظر مرا گرفت که گفتم اگر می توانید برانکو یا اسکوچیچ را به سپاهان بیاورید، خوب است. کرانچار به من گفته بود اسکوچیچ مربی خوبی است. می دانستم که در باشگاه کارهایی می کنند که نفر دیگری را به جای فرکی بیاورند. من این را به فرکی هم گفتم.

کاپیتان پیشین سپاهان ادامه داد: خلیلیان به من گفت که حضور برانکو در تیم شدنی نیست؛ با اینکه می توانستند برانکو را بیاورند ولی این کار را نکردند. در نهایت مقرر شد فرکی سرمربی بماند. من تلفنی با فرکی صحبت کردم و گفتم ظاهرا قرار است به منزل شما بیایند و درباره قرارداد صحبت کنند. از سوی دیگر رسول خوروش سرپرست سپاهان با من تماس گرفت که شرایط مالی خوب نیست و قرارداد فرکی هم ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان شده است. فرکی هم مصاحبه کرد و گفت من ۵۰۰ میلیون تومان به سپاهان تخفیف دادم. او در یک مصاحبه هم گفت که با آپشن هایی که داشت، ۲ میلیارد می گرفتم. سئوالم این است که آیا سپاهان قرار بود امسال قهرمان آسیا شود؟

وی درباره اینکه به عنوان بازیکن به وی چه ارتباطی داشته که در این مسائل دخالت کند، گفت: من در این سالها فکر می کردم که برای سپاهان فراتر از یک بازیکن معمولی هستم. وقتی مدیران از من می خواستند، من هم حس می کردم که باید کمک کنم.

کاپیتان پیشین سپاهان درباره اینکه فراتر از اختیاراتش در سپاهان عمل کرده و حتی قصد داشته علی احمدی را به فرکی تحمیل کند، گفت: پس چرا فرکی از من کمک می خواست؟ من هیچوقت نگفتم چرا فلان بازیکن را گرفته اید و نگرفته اید. قضیه علی احمدی هم از این قرار بود که به فرکی گفتم همسر علی احمدی و سپس پدرش فوت کرد. به فرکی گفتم که احمدی پول هم نمی خواهد ولی فقط در تیم باشد که او قبول نکرد.

نویدکیا افزود: احمد سجادی رابط بین من و فرکی بود. او بعد از لیگ به من گفت که دو بازیکن نمی خواهیم؛ ولی دو یا سه بازیکن دیگر می گیریم. آن دو بازیکن رحمان احمدی و هادی عقیلی بودند. اصلا بحث علی احمدی نبود. فرکی زورش به عقیلی نرسید و احمدی را نخواست.

وی درباره شعارها علیه فرکی گفت: مگر تقصیر من بود؟! من نمی خواستم با فرکی کار کنم.

کاپیتان پیشین سپاهان که در برنامه نود حضور یافته بود، درباره اینکه این کارهایش حرفه ای نیست، گفت: کجای فوتبال ما حرفه ای است؟ آیا کار شما حرفه ای است؟ اینکه گزارشگران درباره سیستم فوتبال و مربی صحبت کنند حرفه ای است؟

نویدکیا خاطرنشان کرد: به من ربطی نداشت که فرکی چقدر پول گرفته است. مشکل من از جایی شروع شد که من و فرکی و خلیلیان با هم جلسه گذاشتیم تا از من کمک بگیرند قراردادها پایین بیاید. من به فرکی گفتم از شما ممنونم که ۳۰۰ میلیون تخفیف دادید که آقای فرکی ناراحت شد. شاید این اشتباه من بود. موقع خداحافظی فرکی با من دست داد و گفت اشکالی ندارد؛ من از قراردادم کم می کنم تا تیم به مشکل نخورد. من هم با بازیکنان صحبت کردم و خیلی ها قراردادشان را کم کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اردوی ترکیه حتی از فرکی اجازه گرفتم که زودتر به خاطر مشکلات خانوادگی به ایران برگردم. وقتی برگشتم، به من گفتند فرکی کاهش قراردادش را قبول نمی کند. از آنجا دلم نمی خواست با فرکی کار کنم. شما با من دست دادید و قول دادید ولی به آن عمل نکردید. من از فرکی انتظار نداشتم که زیر قولش بزند.

کاپیتان پیشین سپاهان گفت: یک عده از تهران یا جاهای دیگر برای من مصاحبه می کنند؛ مثل حسین چرخابی که باید بگویم ایشان با من ۱۵ روز قبل از آن با من تماس گرفت و گفت که وساطت کنم محمود یاوری سرمربی شود و حتما خودش هم می خواست مربی شود!

نویدکیا افزود: آقای ابرقویی نژاد هم صحبتهایی کرد. شاید ایشان چون گزینه مدیرعاملی بود و از من حمایتی ندید علیه من مصاحبه کرد. یا آقای کربکندی برای من مصاحبه می کند. دو سئوال از ایشان دارم. می شود بگویید چند مربی اصفهانی در لیگ برتر و لیگ دسته اول مربیگری می کنند؟ شما حداقل جای دیگر توانایی خود را امتحان کنید بعد دنبال سرمربیگری ذوب آهن و سپاهان باشید.

وی تاکید کرد: آقای کفعمی هم علیه من مصاحبه کرد که می دانم مشکلش چیست. او یک ذوب آهنی است و قصد داشت ۱۲ سال پیش مرا به ذوب آهن ببرد که مخالفت کردم.

کاپیتان سابق سپاهان با بیان اینکه من فرکی را از تیم بیرون نکردم، گفت: فرکی هم برکنار نشد و در توافق دو طرفه از باشگاه جدا شد. کفعمی در این مدت حامی فرکی شده است. باید بگویم آقای کفعمی؛ شما بودید که بعد از بازی با صبای قم برای فرکی پیامک انتقاد آمیز فرستاده بودید که مسئولیت نتایج را قبول کند. کفعمی حتی اول فصل هم فرکی را نمی خواست ولی حالا مدافع فرکی شده است.

نویدکیا در خصوص دخالتش در کار ایگور استیماچ سرمربی سپاهان گفت: من در نظرات فنی هیچ مربی ای دخالت نکردم. هیچکس به من از محمود کریمی نزدیکتر نیست. او را به جان دو فرزندش قسم می دهم که آیا حتی شده یکبار از او ترکیب تیم را قبل از بازی ها بپرسم؟

وی خاطرنشان کرد: اولین مشکل من با استیماچ سر هادی عقیلی پیش آمد. یک روز او به من و عقیلی گفت که می روم باشگاه درباره مسائل مالی صحبت کنم و اگر مشکلی پیش آمد، حواستان به تیم باشد ولی استیماچ یک روز بعد از آن به من گفت می خواهم عقیلی را اخراج کنم.

نویدکیا ادامه داد: استیماچ برای بازی با گسترش فولاد به من گفت نیازی نیست با تیم به تبریز بیایی؛ من همراه تیم رفتم ولی بازی نکردم و باختیم. من در پنج بازی اول استیماچ فقط یک مسابقه به میدان رفتم. مشکل از جایی شروع شد که نمی بردیم.

وی در ادامه به افشاگری درباره پشت پرده باشگاه سپاهان پرداخت و گفت: استیماچ برای بازی با سایپا مرا صدا کرد و گفت می خواهم استعفا بدهم و شما سرمربی شوی! همانجا گفتم به من چه ارتباطی دارد. آقای ربانی شاهد است که انتظار هم ندارم تایید کند چون ممکن است کارش را از دست بدهد.

کاپیتان سابق سپاهان گفت: در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۲۵ اسفند مقابل پاختاکور شکست خوردیم. بازی بعدی ما ۱۲ فروردین مقابل ملوان بود. اول به ما گفتند ۶ روز تعطیل هستیم و عملا هشت روز فرصت داشتیم. در این هشت روز هم دو روز استراحت داشتیم. بعد از آن و در آستانه بازی با ملوان دیدیم استیماچ در ایران نیست. به ما گفتند او برای بازی خیریه به انگلیس رفته است. خوروش گفت که حتی کمیته فنی مخالف این سفر بوده ولی اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه شخصا به وی اجازه داده است که برود.

نویدکیا تاکید کرد: من همان موقع به باقریان گفتم این حرف را می زنم که فکر نکنید احمق هستیم که یک مربی تیمش را رها کند و برود. مشکل بعدی ما بعد از بازی برگشت با پاختاکور بود که استیماچ با بازیکنان می گفت و می خندید. من به آنها گفتم باید با این نتایج شرمنده باشیم و خجالت بکشیم. به مترجم استیماچ گفتم صحبتهایم را برایش ترجمه کند.

وی باز هم دست به یک افشاگری دیگر زد و گفت: یک روز از طرف باقریان به من گفتند مسئولیت تیم را قبول کنم ولی باشگاه نمی تواند استیماچ را کنار بگذارد. من گفتم این کار را نمی کنم که خیلی اصرار کردند و در نهایت گفتم اگر اینطور به تیم کمک می شود، دریغ نمی کنم.

نویدکیا افزود: با این حال وقتی یک روز بعد سر تمرین رفتم، استیماچ به من گفت ممنونم که قبول کردی کمک مربی من باشی! من جا خوردم و گفتم این توافق من با باشگاه نبوده است. به او گفتم که باشگاه از من خواسته مسئولیت تیم با من باشد و او هم کنار باشد. قرار شد این موضوع را با باقریان رو کنیم.

وی تاکید کرد: باقریان گفت به تهران بیا تا رو در رو مشکل را حل کنیم. من آن موقع مصدوم بودم. وقتی به تهران رفتم، هر چه منتظر باقریان شدم، نیامد که من به آقای خوروش گفتم تکلیف مرا زودتر مشخص کنید.

کاپیتان پیشین سپاهان یادآور شد: استیماچ که گویا ترسیده بود جایش را بگیرم، شب قبل از بازی در اتفاقی نادر ترکیب تیم را اعلام کرد. بازیکنان این را به من گفتند. من هم گفتم تا زمانی که هستم دیگر اجازه نمی دهم باقریان و استیماچ دست به این تیم بزنند. باقریان خودش هم آنجا بود اما جالب اینجا بود که استیماچ شب بازی حساس با استقلال با دوستانش به کافی شاپ رفته بود.

نویدکیا گفت: جالب است که استیماچ تمام این اتفاقات را در اختیار یک سایت قرا داد. آقای استیماچ یادتان رفت که در بازی با تراکتورسازی با آقای خوروش بحثتان شد و حتی کار به فحش و فحش کاری کشید ولی اجازه ندادیم خبرش رسانه ای شود.

وی درباره اینکه مسائل فنی تیم به او ارتباطی پیدا نمی کند، گفت: به من ارتباطی ندارد ولی چرا با من بازی می کنند و مرا از اصفهان به تهران می کشند.

کاپیتان پیشین سپاهان تاکید کرد: استیماچ سرمربی سپاهان نبود. او هرچه می گفت حرف باقریان بود. صدها آدم مثل من زحمت کشیده است سپاهان چنین تیمی شود. شاید در فوتبال حرفه ای ایران کمتر کسی مثل من پیدا شود که از پیشنهادهای آنچنانی به خاطر پیراهن تیمش بگذرد.

نویدکیا خاطرنشان کرد: کارم با سپاهان تمام شده است. به ویسی هم پیشنهاد می شود که مرا کنار بگذارد. من به ویسی هم گفتم دلم می خواهد به سپاهان کمک کنم و اگر بشود بازی کنم. دارم دست ویسی را باز میگذارم.

وی تصریح کرد: ما در دو سال سه مدیرعامل عوض کردیم که خنده دار است. این تقصیر دکتر سبحانی است چون ضعیفترین آدمها را برای مدیریت انتخاب کرد. شاید اگر آدمهای قوی تر انتخاب می کردند این مشکلات پیش نمی آمد.

کاپیتان پیشین سپاهان یادآور شد: وقتی ویسی برای مذاکره به اصفهان آمد، از زبان آقای سلطان حسینی در رفت که باقریان اعلام کرده برنامه ما حذف محرم است. من به خاطر اشتباهاتم از همه مردم اصفهان عذرخواهی می کنم. شاید نباید به خیلی مسائل ورود می کردم ولی هیچ منتی سر مردم اصفهان ندارم.

نویدکیا که در برنامه نود حضور یافته بود، گفت: پیشنهاد داشته باشم در لیگ برترمی مانم وگرنه می روم لیگ دسته اول فقط به این خاطر که یک مقدار از سپاهان فاصله بگیرم.

وی در پایان گفت: به قول فرکی زمان ماهیت مرا نشان می دهد؛ امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و زمان ماهیت مرا نشان بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016