شنبه 6 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورزشگاه آزادی پس از ۴۵ سال استاندارد شد

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از پایان نصب ۴۵ هزار صندلی سکوی طبقه دوم ورزشگاه آزادی تهران پس از ۴۵ سال خبر داد و گفت: عملیات نصب این صندلی ها، گامی در راستای استانداردسازی این ورزشگاه است.

به گزارش ایسنا، نبود صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی از جمله ایراداتی بوده که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته بود. این کنفدراسیون به همین دلیل اجازه حضور تماشاگران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی را در بازی‌های بین‌المللی تیم ملی ایران و تیم‌های باشگاهی نمی‌داد. جایگاه تماشاگران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی، سکوی سیمانی است که مورد ایراد کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصطفی مدبر در این باره افزود: مراحل تولید و نصب این صندلی‌ها همزمان با عملیات مقاوم‌سازی سکوی طبقه دوم این ورزشگاه از اوایل تیرماه آغاز شد و در هفته نخست شهریور ماه پایان یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه گفت: همزمان با نصب این صندلی‌ها، عملیات شماره‌گذاری آنها نیز توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حال انجام است و هر ۷۸ هزار و ۱۱۶ صندلی این ورزشگاه شماره دار می‌شوند. البته در تلاش هستیم تا با اعمال تغییراتی، شمار صندلی‌های ورزشگاه آزادی به ۸۰ هزار صندلی افرایش یابد. عملیات نصب این صندلی‌ها که در دو رنگ خاکستری و شیری است، با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال پایان یافته است.

به گزارش ایسنا، ورزشگاه آزادی، با معیارهای بین المللی و برای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ با مساحت ۱۴۱ هزار متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی ساخته شد. این ورزشگاه در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی گشایش یافت و در سال ۱۳۵۳ و همزمان با بازی‌های آسیایی سال ۱۹۷۴ (میلادی) در تهران، رسما افتتاح شد.

همچنین با پایان رقابت‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر، عملیات بازسازی زمین چمن ورزشگاه آزادی در دستور کار این شرکت قرار گرفت و قبل از آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر پایان یافت.

مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه از ۱۱ شهریور ماه با بازی ایران و قطر در تهران آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در گروه یک این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، چین، سوریه، قطر و کره جنوبی همگروه است.

***

افتتاح طبقه دوم «آزادی» همزمان با بازی ایران و قطر

همزمان با آغاز مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه طبقه دوم مجموعه ورزشی آزادی یازدهم شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، کار صندلی گذاری طبقه دوم مجموعه ورزشی آزادی که از اوایل تیر ماه آغاز شده بود، در دهه نخست شهریور ماه و همزمان با آغاز مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه با شروع بازی ایران و قطر در یازدهم شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

در حال‌ حاضر ۴۵ هزار صندلی برای طبقه دوم مجموعه ورزشی آزادی پیش‌بینی شده است که با صندلی‌گذاری طبقه دوم تعداد صندلی‌های کل مجموعه ورزشی آزادی به ۷۸ هزار و ۱۱۶ صندلی رسید.

برای اتمام کار صندلی‌گذاری طبقه دوم مجموعه ورزشی آزادی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برآورد شده بود که این کار برای اولین بار بعد از ۴۵ سال توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام گرفت.

مراسم افتتاح طبقه دوم مجموعه ورزشی آزادی همزمان با شروع بازی ایران و قطر به طور رسمی آغاز خواهد شد و با اتمام این صندلی‌گذاری ، صندلی‌های این مجموعه برای حضور تماشاگران آماده بهره‌برداری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016