شنبه 3 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

جنجال کتاب بیوگرافی ژوزه مورینیو


ژوزه مورینیو

وبسایت رسمی برنامه نود - در آستانه انتشار کتاب "ژوزه مورینیو، خیلی نزدیک و شخصی" انتشار بخش هایی از این کتاب از سوی ناشر باعث شده تا این کتاب تبدیل به یکی از جنجالی ترین بیوگرافی های فوتبالی سالهای اخیر تبدیل شود.

به گزارش وبسایت نود، راب بیسلی، نویسنده این کتاب که پس از سالها ملاقات شخصی با مورینیو این کتاب را نوشته، در طول آن به مسائل شخصی و درونی مورینیو نفوذ کرده است. در این کتاب به مسائل مختلف نظیر شرایط فصل گذشته چلسی، احساسات واقعی او نسبت به آرسن ونگر و تفکراتش نسبت به منچستر یونایتد اشاراتی شده اما بخشی جنجالی از این کتاب مربوط به دوران حضور مورینیو در رئال مادرید است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مورینیو در سه فصل حضور در رئال مادرید فقط یک لالیگا و یک جام حذفی برد اما پرز شخصا علاقه خاصی به این مربی داشت. مربی پرتغالی در سال ۲۰۱۳ با توافقی دو جانبه از رئال مادرید جدا شد چرا که با بسیاری از بزرگان رختکن رئال دچار اختلاف شده بود. بدین ترتیب مورینیو راهی لندن شد. مربی پرتغالی ادعا کرده است که پرز در سال ۲۰۱۵ برای استخدام او تلاش کرده است.

مورینیو ادعا کرده که پرز از او درخواست کرده که باشگاه را از حضور بازیکنان مهم این تیم پاکسازی کند. بیسلی در کتاب خود نوشته است:

او (مورینیو) افشا کرد که پیشنهاد بازگشت به رئال مادرید را رد کرده است و گفت: "مدیر رئال مادرید (پرز) عاشق من است، می خواست که به مادرید بروم و پاکسازی کنم. او می خواست که رئال مادرید را از بازیکنان آشغالی نظیر په په، کاسیاس، راموس و مارسلو پاکسازی کنم اما به او گفتم که دیر شده است."

مربی پرتغالی همچنین ادعا کرده که پرز پیش از استخدام بنیتز به گزینه زیدان فکر کرده است. بیلس در این کتاب با نقل قول از مورینیو نوشته است:

مدیر به زیدان به خاطر اسم و شهرتش فکر می کرد اما او در تیم رزروهای رئال مادرید افتضاح کار کرده بود و به همین خاطر پرز از این ریسک می ترسید. کلوپ تنها کسی بود که می توانست بیاورد. استخدام رافا به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

البته هر دو پیش بینی مورینیو اشتباه بود. اول به این خاطر که بنیتز سرمربی رئال مادرید شد و دوم به این دلیل که زیدان در ژانویه سرمربی رئال مادرید شد و عملکرد خوبی از خود ارائه داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016