سه شنبه 6 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تیم ملی ب والیبال ایران فینالیست جام کنفدراسیون آسیا شد

تایلند – ایرنا - تیم ملی ب والیبال ایران با شکست ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون والیبال آسیا به دیدار نهایی این رقابت ها راه یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، تیم ملی ب والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره جام کنفدارسیون والیبال آسیا به مصاف ژاپن رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملی پوشان والیبال ایران در ست های دوم و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب ژاپن شدند اما در ست های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ . ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا جواز حضور در دیدار نهایی جام کنفدراسیون مردان آسیا را به دست آورند.

ناصر شهنازی در ابتدای این مسابقه از ترکیب سامان فائزی، مسعود غلامی، علیرضا مباشری، رحمان داوودی، علیرضا بهبودی، رضا قرا و مصطفی حیدری استفاده کرد.

«شینگو ساکای» سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب شوهی یاماگوچی، یاسوناری کوداما، یوکی ایشیکاوا، تایشی اونودرا، ایسی اوتاکی، کنتا تاکاناشی و توموهیرو یاماموتو (لیبرو) استفاده کرد.
«روبرت سزیدلافسکی» از استرالیا و کیم یونگیان از کره جنوبی به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و ژاپن را بر عهده داشتند.

در ست نخست، تیم ملی ب والیبال ایران مسابقه را با تمرکز کافی و هماهنگی تیمی بسیار خوب شروع کرد و وقت استراحت نخست ۸ بر ۳ به سود ایران شد. وقت استراحت دوم نیز ۱۶ بر ۱۱ برای ایران به دست آمد تا ملی پوشان همچنان اختلاف امتیاز خود را حفظ کرده باشند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران، سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف دو تیم کمتر از سه پوئن نشود.

در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران، محمد طاهر وادی و امین اسمعیل نژاد به میدان آمدند. در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت تیم ملی ب والیبال ایران در این ست ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.

در ست دوم رقابت دو تیم نزدیک به هم پیش رفت تا در امتیاز ۱۴ دو تیم برابر شدند و دو امتیاز متوالی ژاپنی ها وقت استراحت دوم را از آن این تیم کرد. در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ به سود ژاپن، ناصر شهنازی سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران درخواست استراحت کرد. تیم ایران در ادامه این ست اشتباهات زیادی داشت و ۲۵ بر ۱۷ مغلوب ژاپن شد تا دو تیم از نظر ست شماری یک بر یک شوند.

در ست سوم علی شفیعی، محمد طاهر وادی و اسمعیل نژاد از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند. رقابت دو تیم همچنان نزدیک به هم پیش رفت و وقت استراحت نخست ۸ بر ۷ برای ایران به دست آمد. روند بازی ایران در ادامه ست برتر از ژاپن بود و در امتیاز ۱۵ بر ۱۰ سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۱ به ایران رسید. در این ست تیم ایران از توپ های جاخالی امتیازهای خوبی به دست آورد. محمد فلاح، علیرضا بهبودی و سلیم چپرلی هم در این ست به میدان آمدند. تیم ایران این ست را نیز ۲۵ بر ۲۰ به سود خود خاتمه داد تا دو بر یک در ست شماری پیش بیافتد.

تیم ایران ست چهارم را با ترکیب ست سوم شروع کرد. نخستین امتیاز نیز به ژاپن رسید. در ادامه امتیازها بین دو تیم تقسیم شد. وقت استراحت نخست ۸ بر ۷ به تیم ایران رسید. اما در ادامه ژاپن چهار امتیاز متوالی به دست آورد. تیم ایران نیز سه امتیاز متوالی به دست آورد و سرمربی ژاپن وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت دوم فنی این ست ۱۶ بر ۱۴ به ژاپن رسید. علیرضا بهبودی و رضا قرا در امتیاز ۲۲ بر ۲۰ به سود ژاپن به زمین آمدند. یک امتیاز ایران گرفت و سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود ژاپن به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود. رضا قرا نیز در این ست کارت زرد از داور نخست مسابقه دریافت کرد.

ست پنجم امتیازهای اول و دوم به ژاپن رسید. در امتیاز سوم دو تیم مساوی شدند. امتیاز چهارم ایران با ترفند مباشری به دست آمد که توپ را به دستان مدافعان کوبید. در امتیاز ۶ بر ۴ به سود ایران، سرمربی ژاپن وقت استراحت گرفت. دو تیم در امتیاز هفت برابر شدند. وقت استراحت این ست ۸ بر ۷ به ایران رسید. در نهایت تیم ملی ب والیبال ایران این ست را نیز ۱۵ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد تا سه بر دو فاتح میدان شود و به دیدار نهایی راه یابد.

نماینده ایران برای چهارمین بار به دیدار نهایی این رقابت ها راه می یابد. ایران با دو مدال طلا و یک نقره پرافتخارترین کشور مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا است و در رقابت های سال ۲۰۱۶ نیز به دنبال کسب چهارمین مدال خود است.

این دومین دیدار تیم های ایران و ژاپن در این رقابت ها بود. تیم ایران در دور مقدماتی هم این تیم را سه بر صفر شکست داده بود.

تیم ملی ب والیبال ایران فردا در دیدار نهایی به مصاف برنده دیدار چین و چین تایپه می رود که از دقایقی دیگر شروع خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016