یکشنبه 14 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

سکته بارسا در شب سکوت مسی

دویست‌وشصت‌وپنجمین «ال‌کلاسیکو» در شرایطی شب گذشته در ورزشگاه «نیوکمپ» برگزار شد که این بازی تحت ‌تأثیر دو موضوع قرار گرفته بود؛ اولی «فوتبال‌لیکس» بود؛ پرونده‌ای که بعد از مطرح‌شدن نام مسی در پرونده «فرار مالیاتی» ابعاد تازه‌ای گرفته بود و این‌بار پیش از ال‌کلاسیکو نام کریس رونالدو، دیگر ستاره حاضر در این بازی سنتی را هم سر زبان انداخته بود. موضوع دوم موردی تراژیک و البته احساسی بود؛ سقوط هواپیمای حامل بازیکنان «چاپکوئنسه» برزیل و کشته‌شدن ١٩ بازیکن این تیم در آن سانحه، فضای «ال‌کلاسیکو» پیش از شروع دیدار را تحت ‌تأثیر قرار داده بود؛ اما فارغ از این موضوع، اختلاف شش امتیازی بارسا با رئال مادرید صدرنشین بود که نوید یک بازی تهاجمی را می‌داد. پیش از این بازی، رئالی‌ها با ٣٣ امتیاز صدرنشین لالیگا بودند و بارسایی‌ها با ٢٧ امتیاز در تعقیب آنها. برای شاگردان انریکه، پیروزی در این ال‌کلاسیکو از نان شب هم واجب‌تر بود؛ ولی با گذر ٤٥ دقیقه اول بازی، چنین «احتیاجی» نزد بازیکنان بارسا دیده نمی‌شد. در مجموع ٤٥ دقیقه نخست ال‌کلاسیکو به بازی‌های قبلی این دو تیم که پر از موقعیت گل و البته گل‌زنی‌های متعدد بود، شباهت زیادی نداشت. در یک ٤٥ دقیقه کم‌رمق، دو تیم میل زیادی برای پیروزی نشان ندادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نیمه متفاوت
با شروع نیمه دوم بازی، هم روند دیدار و هم سبک بازی تیم‌ها تغییر کرد؛ ابتدا میل بارسا برای بازکردن دروازه رقیب بیشتر شد و سرانجام هم این تیم دقیقه ٥٣ روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید؛ توپ ارسالی نیمار را سوارس با سر، آن‌هم در صحنه‌ای نیمه‌مشکوک به آفساید، به اولین گل بازی تبدیل کرد تا در مجموع نهمین گلش در رقابت‌های این فصل را زده باشد. بارسایی‌ها در ادامه ابتکار عمل را در دست داشتند و حتی می‌توانستند روی حرکت‌های نیمار و مسی به گل‌های بعدی هم برسند. بااین‌حال اتفاق مهم دیدار در دقیقه ٩٠ و درست در زمانی که بارسایی‌ها فکر می‌کردند کار تمام است رقم خورد؛ این‌بار سرخیو راموس، مدافع پیش‌تاخته رئال مادرید، روی یک ضربه ایستگاهی با سر دروازه بارسا را باز کرد تا تمام امید شاگردان لوئیس انریکه از دست برود! راموس با گلی که در دقیقه آخر دیدار زد اجازه نداد بارسایی‌ها در جدول رده‌بندی به رئال مادرید نزدیک‌تر شود.

خاموشی مسی
بارسایی‌ها در این دیدار نه‌فقط غم ازدست‌رفتن سه امتیاز را تجربه کردند، بلکه با ناکامی خاموشی ستاره‌شان یعنی لیونل مسی هم مواجه شدند. لئو که پیش از این در پنج ال‌کلاسیکو نتوانسته بود گل بزند، برای ششمین‌بار پی‌درپی هم ناکام ماند تا تلخ‌کامی این تساوی برای بارسایی‌ها بیشتر شود. البته مسی همچنان با همان ٢١ گل زده، بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکوهاست هرچند آخرین‌باری که مسی توانسته به رئال مادرید گل بزند، مربوط به سال ٢٠١٤ است.

پنجاه‌ونهمین تساوی
در شرایطی که بارسایی‌ها آماده می‌شدند صدودهمین بردشان در تاریخ ال‌کلاسیکوها را جشن بگیرند، سرخیو راموس سرنوشت را عوض کرد و در مجموع رأی به پنجاه‌ونهمین تساوی این دو تیم داد. بارسا و رئال مادرید پیش از این ٥٨ بار در تورنمنت‌های مختلف با هم مساوی کرده بودند و این‌بار یک عدد دیگر به این تعداد اضافه کردند. البته در مجموع دیدارهایی که در لالیگا برگزار شده، این بازی سی‌و‌سومین مساوی دو تیم شد.

رئال مادرید و زیدان همچنان بی‌شکست
تساوی برای رئال مادرید و زین‌الدین زیدان دست‌کمی از برد نداشت؛ مربی فرانسوی رئال مادرید که در این دیدار نمی‌توانست به دلیل مصدومیت از بیل و کروس استفاده کند، با همین تساوی هم به یکه‌تازی‌اش در لالیگا ادامه داد و البته از آن مهم‌تر اختلاف شش امتیازی‌اش با بارسای رده دومی را حفظ کرد. نکته درخور توجه اینکه رئال مادرید همچنان به رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در رقابت‌های این فصل لالیگا ادامه داد. زیدان هم توانست با همین مساوی به رکورد خیره‌کننده ٣٣ بازی بدون شکست در همه تورنمنت‌ها با رئال مادرید برسد. او حالا فقط به یک بازی بدون شکست دیگر نیاز دارد تا رکورد ٣٤ بازی بدون شکست را که رئالی‌ها سال‌ها پیش به ثبت رسانده‌اند، بشکند؛ موضوعی که هرگز دور از دسترس نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016