چهارشنبه 17 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

زندگی مربی فوتبال دختران ایران برنامه امشب شبکه SHOW TIME آمریکا

60minutesports.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - شبکه تلویزیونی SHOW TIME اعلام کرد سه‌شنبه 6 دسامبر 2016 برنامه 60 دقیقه ورزش این شبکه تلویزیونی مستندی را پخش می‌کند که حاصل سفر لزلی لستال به ایران و مصاحبه او با کتایون خسرویار، مربی ایرانی آمریکایی تیم ملی فوتبال دختران ایران است.

مربی ایرانی آمریکایی تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال ایران، بزرگ شده شهر توسلا در اوکلاهاما است.

«کتایون خسرویار» اکنون به یک مربی پیشرو در فوتبال نوپای حرفه‌ای بانوان ایرانی، مبدل شده است. او فوتبال را از کودکی در توسلا آغاز کرد و خیلی زود در شهر زادگاهش به عنوان یک بازیکن محلی نوجوان مطرح شد.

او در سن 16 سالگی به همراه خانواده برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرد و توسط مربی تیم ملی فوتسال (فوتبال داخل سالن) ایران کشف شد. مربی تیم ملی، کتایون را متقاعد کرد که به جای بازگشت به آمریکا، در ایران بماند تا به نخستین نسل فوتبالیست‌های زن ایرانی در تیم ملی بپیوندد زیرا در آن روزها بازیکن فوتبال زنان در ایران به ندرت یافت می‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراین کتایون خسرویار احساس کرد که می‌تواند برای پیشرفت و ترویج این ورزش در ایران، کمک کند.

او معتقد است، تعداد زیادی از زنان و دختران ایرانی، ورزش را در سراسر ایران می‌بینند و دنبال می‌کننند. علیرغم محدودیت‌های زیادی که گریبانگیر ورزش زنان ایران است مانند پوشیدن حجاب اسلامی، ممنوعیت ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌های همگانی، ممنوعیت پخش تلویزیونی مسابقات بانوان و ممانعت از ورود آقایان به مکان‌های ورزشی خانم‌ها، اما کمتر کسی می‌تواند فکر کند که فقط یازده سال از عمر فوتبال زنان در ایران می‌گذرد و کتایون خسرویار بخشی از این پیشرفت است.

«لزلی استال» به ایران رفته تا گفتگویی اختصاصی از طرف برنامه «60 دقیقه ورزش» با کتایون خسرویار داشته باشد و انقلاب فوتبالی زنان ایرانی را از نزدیک به تصویر بکشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016