یکشنبه 14 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسپمرها يکي از موانع رخنه به ايميل کاربران Gmail و Hotmail را از سر راه خود برداشته اند، شرکت همکاران سيستم

کپچا (CAPTCHA) آزموني است که تعيين مي‌کند که آيا کاربر يک ماشين است يا يک انسان. اين تست براي جلوگيري از عملکرد ماشين هاي مخرب است چون کامپيوترها نمي توانند اين تست را حل کنند. در واقع هر کاربري که آن را درست حل کند، انسان فرض مي‌شود. عمومي ترين شکل کپچا همان خطوط کج و ناواضحي است که مثلاً به هنگام نظردادن در يک وبلاگ وجود دارد و از شما مي خواهند تا آنرا در يک جعبه? آزمون (text box) تايپ کنيد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش The Register اسپمرها توانسته اند کپچاي گوگل و مايکروسافت را دست کاري کنند و بدين سان يکي از موانع امنيتي نفوذ به حساب کاربران Gmail و Hotmail را از سر راه خود بردارند.

اين گزارش که در آن به securitylabs.websense.com استناد شده، حاکي از آن است که اوايل هفته جاري، يک شرکت امنيتي اعلام کرد هکرهاي کلاه مشکي توانسته اند سيستم پيشرفته کنترلي کپچا را که در Hotmail به کار گرفته شده، هک کنند.

هرزنامه نويس ها تمايل بسياري به شکستن اين مانع امنيتي دارند زيرا يک ايميل با کنترل هاي ضدهرزنامه بسياري محافظت مي شود. شرکت هاي فيلترينگ اسپم از قبيل MessageLabs، وقتي با گسترش رو به رشد ايميل هاي ناخواسته مواجه شدند، به استفاده از کنترل هاي مختلف روي آوردند.

به نظر مي رسد اسپمرها که هميشه سيستم هاي محافظتي ايميل هاي ما را دور مي زده-اند و آن را با توصيه هايي در مورد سهام، قرص هاي تقويت جنسي و مزخرفاتي از اين دست پر مي کرده اند، باز هم نبوغ (!) ديگري از خود نشان داده اند و توانسته اند يک سيستم راست آزمايي ديگري را با موفقيت پشت سر گذارند.





















Copyright: gooya.com 2016