دوشنبه 11 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار خاتمی با اهالی اینترنت، یاری نیوز

سیدمحمد خاتمی تلویزیون اینترنتی موج سوم را به صورت رسمی افتتاح کرد.

او سپس در صحبت نخستین خود در شروع دیدار سبز با اهالی اینترنت اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که جوانان عزیز با همت خود به صورت رسمی افتتاح می‌کنند برنامه زنده موج است که پیش از این به صورت آزمایشی انجام شده بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: امیدوارم عزیزانی که از وجود منابعی که خبرهای کلیشه‌ای و جهت گیری‌های خاص منتشر می‌کنند خسته شده‌اند بتوانند زمینه‌ای را برای دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و اخبار کشورهای جهان به ویژه در امر انتخابات داشته باشد.

رییس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: وجود این برنامه با توجه به این‌که بسیاری از احزاب و جریانات از داشتن روزنامه محروم هستند، می‌تواند صاحبان اندیشه را یاری کند و هم‌چنین امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود تا تمامی افراد فارغ از گرایش‌های خود امکان داشتن سیمای خصوصی را داشته باشند که البته به اعتقاد بنده جزو مسائل قانونی هم که آن هم مشکل خاصی نیست قابل تحقق است.

خاتمی خاطر نشان کرد: در عصر اطلاعات باید ترتیبی داده شود تا تنوع فرستنده داشته باشیم این کاری بود که موج انجام داد و ابتکار بسیار خوبی نیز بود البته پیش از این دوستان یاری در رابطه با بخش صدا کارهایی انجام داده بودند و اینک صدا و تصویر به صورت هم‌زمان در اخیتار مردم قرار می‌گیرند امیدوارم در جریان اطلاعات همه افراد بتوانند آگاهی های لازم را پیدا کنند و این برنامه‌ها توسط دوستان موج، یاری و ستاد 88 پیدا کند.

برای بهبود و اعتلای وضعیت کشور و رفع مشکلات موجود باید به موسوی رای بدهیم

در ادامه سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از فعالین شبکه اجتماعی فیس‌بوک نخستین سئوالات را از سیدمحمد خاتمی پرسید.

رییس دولت اصلاحات در پاسخ به سئوالی که از اعلام کاندیداتوری او و سپس انصرافش پرسیده شده بود گفت: بنده نرفته‌ام و هستم و امیدوارم هم‌چنان در عرصه مسئولیت حاضر باشم
بنابراین رفتنی مطرح نبوده است.

وی افزود: اما در خصوص انصراف از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری معتقدم موسوی شایستگی‌های فراوانی برای کاندیداتوری دارد، اصرار داشتیم که بیاید و البته با تاخیر آمد و وقتی نیز که حاضر به کاندیداتوری در این انتخابات شد باید تلاش کنیم تا از این سرمایه نهفته به نحو احسن استفاده شود و با احترامی که به دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دارم معتقدم که باید به حضور و مشارکت پرشور مردم در 22خرداد یاری رسانیم و طبعا این کار با حضور موسوی محقق خواهد شد و رای من نیز موسوی است و فکر می‌کنم برای بهبود و اعتلای وضعیت اقتصادی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور و رفع مشکلات موجود کشور باید به موسوی رای بدهیم.

خاتمی در پاسخ در به سئوالی دیگری در رابطه با سیاست اصلاح‌طلبان برای صیانت از انتخابات ریاست‌جمهوری و هم‌چنین برنامه‌های خاتمی به عنوان پرچمدار اصلاحات برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلاتی در واقعی شدن آرای مردم گفت: رای مردم تعیین کننده است و خوشخبتانه در نظام اسلامی که بر پایه مرد‌‌م‌سالاری نهادینه شده است رای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اراده‌ای نگران از حاکمیت اکثریت در این انتخابات است

رییس بنیاد باران تصریح کرد: البته اراده‌ای نگران از حاکمیت اکثریت در این انتخابات است ولی در صورتی که تمامی مردم به صورت پرشور در این انتخابات حاضر شوند صیانت از آرای انتخابات ریاست‌جمهوری خود به خود محقق خواهد شد.

رییس دولت اصلاحات تاکید کرد: استفاده از ساز و کارهای قانونی حضور فعال نمایندگان نامزدها در مراحل رای‌گیری شمارش آرا و اعلام نتایج نیز از راهکارهای دیگر برای امر صیانت از آراست.

وی مهم‌ترین ضامن صیانت از آرای مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را حضور پرشور مردم دانست و گفت:حضور گسترده مردم خود بهترین ضامن برای صیانت از آراست و ما تجربه این موضوع را در دوم خرداد داشتیم که خواست مردم تحقق پیدا کرد و برخی ساز و کارها محقق نشد.

خاتمی تاکید کرد: هر مرد و زن ایرانی باید خواست خود را ضامن صیانت از آرای انتخابات قرار دهد.

بر خودم واجب می‌دانم هر کاری برای موسوی از دستم بر می‌آید انجام دهم

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از کاربران فیس‌بوک که پرسیده بود باتوجه به این‌که اولین سفر انتخاباتی شما برای حمایت از موسوی با سفر به اهواز واستان خوزستان آغاز شد، چرا این استان را انتخاب کردید؟ ارزیابی شما از این سفر چه بود؟، پاسخ داد.

رییس بنیاد باران گفت: بنده علاقمند هستم که بیش‌تر از این‌ها سفر کنم. به دلیل آن‌که از ابتدا گفتم یا من یا میرحسین موسوی و با آمدن ایشان بر خود واجب می‌دانم که هر کاری از دستم بر می‌آید برای ایشان انجام دهم. اما مجال اندک است. گرچه در تهران برنامه خوبی داشتیم باید به صورت نمادین به یکی دو استان سفر هم انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استان خوزستان و نقشی که مردم فهیم این استان در دفاع مقدس ایفا کردند احساس کردم خوزستان جای مناسبی بود، گرچه نتوانستم به همه شهرهای آن سفر کنم به آبادان و خرمشهر هم که رفتیم برای سخنرانی نبود. در اهواز خوشبختانه برنامه خوب بود. جمعیت زیادی آمده بودند که ما این حضور را به فال نیک گرفته و امیدواریم در خوزستان و همه استان‌ها شاهد حضور گسترده و تعیین کننده مردم در انتخابات 22 خرداد باشیم. و خواست اکثریت بر اقلیت پیروز شود.

خاتمی در پاسخ به سئوال دیگری در این مورد که چه ویژگی‌هایی که در آقای موسوی وجود دارد که باعث حمایت شما از ایشان شد، اظهار داشت: اگر دو سه ماه پیش این سئوال مطرح می‌شد جا داشت، اما امروز با روشن شدن مواضع آقای موسوی مطالب و منشورهای ایشان پاسخ این سوال داده شده است. میرحسین موسوی انسانی متدین روشنفکر و انسانی است که به خرد جمعی احترام می‌گذارد. به حقوق همه شهروندان اعتقاد دارد و عدالت عاقلانه مدبرانه و عدلانه را برای همه می‌خواهد.

وی ادامه داد:آقای موسوی بزرگی ایران و ایرانی را می‌خواهد. خوشبختانه بنده مدیریت ایشان را در طول بیش از 10 سال که در کابینه ایشان حضور داشتم تجربه کرده‌ام و سنجیده‌ام. موفقیت آقای موسوی در دوران بحران بود. موسوی سرمایه انقلاب است که این سرمایه تاکنون فکر می‌کرد لزومی برای حضور در عرصه ندارد اما امروز به صراحت می‌گوید که من احساس خطر کردم. باید پرسید چرا آقای موسوی احساس خطر کرده است؟ ایشان فردی توانا با شایستگی لازم برای رییس‌جمهوری تراز ملت ایران است.

واکنش خاتمی به حملات تروریستی اخیر و تحرکات گروه فشار

رییس‌جمهور سابق کشورمان سپس به سئوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی و کاربران پایگاه خبری یاری که از سوی بهروز شجاعی، سخنگوی گروه یاری مطرح شد پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال پایگاه خبری قلم نیوز که دیدگاه خاتمی در خصوص حوادث تروریستی اخیر، بمب‌گذاری شب گذشته در هواپیمای اهواز به تهران هم‌زمان با بازگشت او از اهواز به تهران، و فعال شدن گروه فشار و مضروب شدن اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی جویا شده بود گفت: من ضمن ابراز هم‌دردی با مردم ایران و به ویژه مردم خونگرم سیستان و بلوچستان که حمله تروریستی منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد معتقدم این تهدیدها از بیرون از نظام برای لطمه زدن به مردم هدایت می‌شود و امیدوارم مسئولین نظام با پافشاری به دنبال یافتن حقیقت باشند.

خاتمی هم‌چنین در خصوص بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری تهران اهواز نیز اظهار داشت: من این موضوع را شنیده‌ام، اما از چند و چون ماجرا اطلاع ندارم و فکر می‌کنم اگر درست باشد کار جنایتکاران حرفه‌ای است که با اصل نظام مخالف هستند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم کسانی که در داخل نظام اختلاف نظرهایی با ما دارند این کار را انجام داده باشند و امیدوارم از تکرار این حوادث در آینده جلوگیری شود.

رییس‌جمهور سابق کشورمان در خصوص فعالیت‌های اخیر گروه فشار نیز اظهار داشت: فعالیت بیشتر گرو‌ه‌های فشار نشان‌دهنده این است که این آن‌ها نمی‌خواهند تغییری در جامعه ایجاد شود و از برنامه‌هایی که منجر به اعمال تغییر در کشور می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: گروه‌های فشار نگران موج‌ ایجاد شده هستند که به امید خداوند علی‌رغم ذهنیت بسیاری از افراد که معتقدند نتیجه این انتخابات از پیش تعیین شده است نتیجه را خواست مردم رقم خواهم زد.

خاتمی تصریح کرد: تهدیدها و فحاشی‌ها نشان‌دهنده نگرانی برخی از افراد از حاکم شدن خواست مردم است؛ مردم تصمیم گرفته‌اند تمایلات خود را عملیاتی کنند و امیدوارم با تجربیاتی که ما پیش از این داشتیم به خواست خود دست پیدا کنند. که البته تحرکات گرو‌ه‌های خودسر می‌تواند به ضرر این افراد نیز باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016