چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنترل بيماري‌هاي واگيردار در ژاپن به کمک تلفن‌هاي همراه، همكاران سيستم

طي چند ماه آينده يک بيماري واگيردار در مدارس ابتدايي ژاپن منتشر خواهد شد. انتشار اين بيماري مسري از بين کودکان بي‌اطلاع آغاز مي‌شود و آن‌ها در برخورد با ديگران، دانش‌آموزان کلاس خود و تمامي دانش‌آموزان دبستاني را به اين بيماري آلوده مي‌کنند.

اگر اين اتفاق نيفتد، بيماري با سرعت فراوان در بدن دانش‌آموز پيشرفت مي‌کند و به والدين او و ديگر افراد جامعه هم انتقال مي‌يابد. اما مقامات ژاپن اعلام کرده‌اند که با استفاده از تلفن‌هاي همراه جلوي انتشار اين بيماري را خواهند گرفت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بيماري در دولت ژاپن به صورت مجازي مورد آزمايش قرار مي‌گيرد. در اين ميان، يکي از زيرمجموعه‌هاي شرکت Softbank که از بزرگترين عرضه کننده خدمات تلفن‌همراه و اينترنت در ژاپن محسوب مي‌شود، موفق به ساخت سيستمي شده است که با استفاده از تلفن‌هاي همراه از انتشار اين بيماري جلوگيري مي‌کند.

اطلاعات دقيق اين اقدامات هنوز منتشر نشده است، اما شرکت Softbank قصد دارد در مرحله نخست تلفن‌هاي همراه مجهز به گيرنده ماهواره‌اي GPS را در اختيار 1000 دانش‌آموز يک مدرسه ابتدايي بگذارد. پس از اين، موقعيت فيزيکي اين دانش‌آموزان در هر دقيقه در روز ثبت و در سرور مرکزي ذخيره مي‌شود.

در اين بين، تعداد کمي از دانش‌آموزان به عنوان ناقلان بيماري برگزيده مي‌شوند و حرکت‌هاي آن‌ها طي چند روز گذشته با حرکت‌هاي ديگر افراد مقايسه مي‌شود. سپس اطلاعات ذخيره شده گيرنده GPS مورد تحليل قرار مي‌گيرد تا مشخص شود کدام يک از دانش‌آموزان بيش از ديگر افراد با ناقلان بيماري در تماس بوده‌اند و در خطر ابتلا به اين بيماري قرار دارند.

والدين کودکان مبتلا به اين بيماري با دريافت پيامک در جريان اين خبر قرار مي‌گيرند و به آن‌ها توصيه مي‌شود که هرچه سريع‌تر کودک خود را نزد پزشکان متخصص ببرند. اين اقدام مي‌تواند ميزان انتشار بيماري واگيردار را کاهش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016