دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دنيای فناوری در سال 2020، همكاران سيستم

باور اين مسئله در ابتدا سخت به‌نظر مي‌رسد که دهه نخست هزار سوم ميلادي به سرعت سپري شده است. در حالي که مردم دنيا تا چندي قبل نگران ورود به هزار سوم بودند، هم‌اکنون خود را براي دومين دهه از اين دوران آماده مي‌کنند.


دهه گذشته در دنياي فناوري با سرويس‌هاي گوگل و شبکه‌هاي اجتماعي اشباع شد و در اين ميان ابزارهاي مختلف اپل و ادغام تدريجي مايکروسافت و ياهو جذابيت اين سال‌ها را بيشتر کرد. اما با سپري شدن اين دوره زماني، کارشناسان مشغول پيش‌بيني تحولات دنياي فناوري براي 10 سال آينده هستند که مهم‌ترين اين پيش‌بيني‌ها در زير بررسي مي‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گسترش شبکه‌هاي اجتماعي: پيش‌بيني مي‌شود که در يک دهه آتي جمعيت کره زمين به 5/11 ميليارد نفر برسد. در اين ميان، شبکه اجتماعي فيس‌بوک مي‌کوشد درهاي خود را به‌صورت گسترده‌تر به سمت مردم بگشايد. "مارک زوکربرگ"(Mark Zuckerberg) از موسسان اين شبکه اجتماعي سي‌وششمين سالگرد تولد خود را با تحولات بزرگ در اين زمينه جشن مي‌گيرد.


توسعه دنياهاي مجازي: در دهه آتي انسان‌ها متولد مي‌شوند، رشد مي‌کنند، وارد مدرسه مي‌شوند، ازدواج مي‌کنند، از يکديگر جدا مي‌شوند، فوت مي‌کنند، چاق مي‌شوند، لاغر مي‌شوند و هرگز از صفحه‌کليد رايانه‌اي خود جدا نمي‌شوند که اين مسئله به دليل روي کار آمدن فناوري جديدي در دنياهاي مجازي و گسترش همه‌ جانبه آن‌ها است که همه انسان‌ها را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد.


گوگل و برقراري ارتباط با مغز انسان‌: در اين دوران تراشه gAmygdala که مدت‌هاي طولاني انتظار ورود آن مي‌رفت، عرضه مي‌شود و ارتباط ميان مغز صاحبان سيستم‌عامل اندرويد با دستگاه الکترونيکي قابل‌حمل آن‌ها را برقرار مي‌سازد. سرويس Brain Cloud گوگل طي هفت سال آتي به صورت بتا باقي مي‌ماند و نسخه نهايي آن در اين مدت عرضه نمي‌شود.


مايکروسافت و رقابت با گوگل: در اين فضا مايکروسافت قصد دارد رقيب gAmygdala را عرضه کند. برنامه Internet Explorer 17 مايکروسافت همراه با سرويس Live Bing Brain Implant 1.0 در اين دوران عرضه خواهد شد. اين سرويس نيز به گونه‌اي با مغز انسان‌ها در ارتباط است.


فيلم‌هاي مجازي: آخرين فيلم "جيمز کامرون"(James Cameron) از مشهورترين کارگردانان دنيا با نام Avatar 6 به صورت سه‌بعدي براي عموم مردم به نمايش درمي‌آيد. به طور کلي، در يک دهه آتي فيلم‌هاي سه‌بعدي گسترده‌تر مي‌شوند و محبوبيت بيشتري بين مردم کسب مي‌کنند.


پيشرفت رايانه‌هاي لوحي: "مايکل آرينگتون"(Michael Arrington) سرانجام در ادعاي خود عليه شرکت CrunchPad سازنده لپ‌تاپ‌هاي JooJoo پيروز مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود که در اين دهه نسل جديد رايانه‌هاي لوحي اينترنتي به ضخامت ورق‌هاي کاغذ با گيرنده ارتباطي نسل ششم فناوري‌هاي مخابراتي(6G) با قيمت کمتر از 5 دلار وارد بازار مي‌شوند.


ادغام ياهو و AOL: دو شرکت ياهو و AOL با يکديگر ادغام مي‌شوند و در آينده نزديک خبر يکي شدن آن‌ها به گوش‌ مي‌رسد. همچنين، سي‌وهفتمين مدير اين شرکت با نام "ميلي سايروس"(Miley Cyrus) معرفي مي‌شود.


فعاليت چندرسانه‌اي آمازون: شرکت آمازون با پيشي گرفتن از تمام شرکت‌هاي بزرگ فعال در حوزه برنامه‌هاي چندرسانه‌اي، کنترل تمام بخش‌هاي اين بازار را که iTunes هنوز موفق به تصاحب آن نشده، در دست مي‌گيرد. در اين زمان، سرويس ويديويي آمازون بيش از ديگر سرويس‌هاي چندرسانه‌اي آن محبوب مي‌شود.


گسترش ميکروبلاگ‌ها: دنياي ميکروبلاگ‌ها بيش از هر زمان گسترده مي‌شود و در اين دوران بيش از يک کوئين‌تيليون(عدد يک همراه با 18 صفر به توان 2) ميکروبلاگ روي اينترنت منتشر مي‌شود. ميکروبلاگ‌ها نسل جديد وبلاگ‌ها هستند که پيام منتشر شده در آن‌ها کمتر از 140 حرف دارد.


ثبت خاطرات براي آيندگان: تقريبا سال‌هاي آخر دهه آتي اپل ابزار جديدي را با نام iMortal براي گوشي iPhone 7GSS عرضه مي‌کند. اين ابزار به کاربران امکان مي‌دهد تمام خاطرات، تفکرات و داستان‌هاي خود در طول دوران زندگي را در گوشي خود ذخيره کنند تا آيندگان به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند.


در سال 2020 "سرگي برين"(Sergey Brin) و "لري پيج"(Larry Page) از مديران شرکت گوگل به عنوان نخستين کانديداهاي رياست جمهوري آمريکا براي اداره اين کشور به ‌صورت مشترک معرفي خواهند شد. نخستين اقدام اين رئيس‌جمهوران مشترک تغيير سيستم آموزشي خواهد بود تا تمامي دانش‌آموزان دبستاني آمريکا مجبور به استفاده از تراشه gAmygdala شوند. شعار آن‌ها در آن زمان جمله زير خواهد بود: "من احساس خوش‌اقبالي مي‌کنم".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016