پنجشنبه 5 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرواز آی پد و پرنده های خشمگین به فضا، مهر

ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در انتظار دریافت دو ابزار سرگرم کننده لحظه شماری می کنند: دو آی-پد اپل و شخصیت اصلی و سرخ رنگ بازی محبوب تبلتها، "پرنده های خشمگین".

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است دو تبلت آی-پد شرکت اپل به همراه نقلیه بدون سرنشینی که به منظور تجدید تجهیزات راهی ایستگاه فضایی است، برای ساکنان ایستگاه ارسال شوند. به همراه این دو آی-پد عروسک شخصیت اصلی بازی محبوب پرندگان خشمگین نیز راهی ایستگاه خواهد شد.

آی-پدها به عنوان تکمیل تجهیزات فضانوردان ساکن ایستگاه که تا به حال از آی-پادهای اپل استفاده می کردند به ایستگاه ارسال می شوند و پرنده قرمز رنگ بازی پرنده خشمگین نیز در زمان پرتاب نقلیه، با شناور شدن خود در خلاء به مرکز کنترل زمینی و ساکنان ایستگاه فضایی علامت خواهد داد که نقلیه وارد فضا شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سخنگوی ناسا هدف از ارسال این اقلام به ایستگاه فضایی را نه فقط سرگرمی ساکنان ایستگاه، بلکه ارزیابی جایگزینی تبلتها به جای لپ تاپها در ایستگاه فضایی اعلام کرده است. نقلیه M-13M در روز 30 اکتبر 2011 و راس ساعت 10:11 به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی بیکنور در قزاقستان به فضا پرتاب خواهد شد. این پرتاب آغازی دوباره برای پروازهای بدون سرنشین به سوی ایستگاه فضایی، پس از نابود شدن نقلیه حمل تجهیزات در هنگام پرتاب به سوی ایستگاه فضایی در آگوست گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش ان بی سی، این نقلیه اقلامی از قبیل سوخت، اکسیژن، آب و هزاران کیلوگرم از تجهیزات مورد نیاز ساکنان را به ایستگاه فضایی انتقال خواهد داد. آی-پدها اولین تبلتهایی هستند که به ایستگاه فضایی راه پیدا خواهند کرد و ناسا قصد دارد در کنار کاربردهای سرگرم کننده، کاربرد تبلتها را در سفرهای فضایی مورد ارزیابی قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016