Thursday, Feb 23, 2017

صفحه نخست » هفت نشانه فرا رسیدن زمان پایان رابطه با شریک زندگی

young_couple_in_bed_small.jpgالعربیه - همچون بسیاری مسائل دیگر، روابط نیز آغاز و پایانی دارند. مدت‌هاست که ضرب‌المثل «با لباس سفید به خانه شوهر رفتن و با لباس سفید از آن بیرون آمدن» کاربرد کمتری در جوامع پیدا کرده است، اگر نگوییم کاملا از بین رفته است. روانشناسان برای پایان روابط زوجین، نشانه‌های متعددی را ذکر کرده‌اند و برخی از آنها بر این باورند که بروز یکی یا تعدادی از این نشانه‌‌ها به این معناست که زمان جدایی رسیده است.

1.به طور دائم به شریکتان می‌اندیشید

آیا واقعا مرا دوست دارد؟ آیا با من تماس می‌گیرد؟ آینده این رابطه چگونه خواهد بود؟ و از این دست افکار که شما را خسته می‌کند. بسیاری بر این باورند که هر چه بیشتر به شریکتان بیاندیشید، رابطه مستحکم‌تری با او دارید. روانشناسان در این زمینه نظر متفاوتی دارند. یک مطالعه روانشناسی نشان می‌دهد مغز افرادی که بیش از اندازه به شریک خود فکر می‌کنند، خسته شده و تحلیل‌های غیر واقعی ارائه می‌دهد که منجر به خراب شدن رابطه می‌شود.

2.به رفتن به تعطیلات بدون شریکتان فکر می‌کنید

عاشقان همیشه منتظر تعطیلات آخر هفته‌ و گذران وقت با هم هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند خستگی و مشکلات روزانه را در یک تعطیلات دو نفری پشت سر گذاشته و برای روزهای پیش رو آماده شوند. اگر به این نتیجه رسیده‌اید تنها به تعطیلات بروید، احتمالا به این دلیل است که گمان می‌کنید شریکتان یکی از مشکلاتتان است. در این حالت به این بیاندیشید که شاید زمان خداحافظی فرا رسیده است.

3.احساس پسرفت می‌کنید

بارها این جمله را شنیده‌ایم «رابطه من و او سبب پیشرفتم در زمنیه‌های مختلف شد»، یا اینکه «بدون او به اینجا نمی‌رسیدم». این احساس آرامش و امنیت می‌تواند اسباب پیشرفت و ترقی شما در آینده را تضمین کند. اگر در حین رابطه به این نتیجه رسیدید که دچار پسرفت شده‌اید، احتمالا وقت آن رسیده که کوله‌بارتان را ببندید و خداحافظی کنید.

4.پس از هر دیدار نیاز به بازیابی خودتان دارید

اگر پس از هر دیدار احساس می‌کنید در مسابقه دو صد متر شرکت کرده‌اید و از فرط خستگی نیاز دارید سه روز بی‌توقف بخوابید، این نشانه خطرناکی است. این موضوع نشان می‌دهد که این دیدارها علاوه بر اینکه انرژی مفیدی به شما منتقل نمی‌کنند، انرژی مثبت موجود را نیز هدر می‌دهند. اگر اینگونه شد باید به این بیاندیشید که شاید لازم باشد چنین دیداری را تکرار نکنید.

5.از گپ زدن با شریکتان خسته شده‌اید

صحبت کردن و گپ زدن یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت یا شکست یک رابطه است. متخصصان روابط زوجین به شدت تاکید می‌کنند که همسران باید با یکدیگر حرف زده و دردل کنند. این موضوع سبب می‌شود آنها به یکدیگر نزدیکتر شوند و بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند. اگر حرف زدن با همسرتان برایتان خسته‌کننده شده، شاید باید به این فکر کنید که واژه مناسبی برای خداحافظی کردن بیابید.

6.نیاز های عاطفی‌تان برآورده نمی‌شوند

اگر در رابطه به این نتیجه رسیده‌اید که شما همیشه شنونده‌اید و طرف مقابل رغبی برای شنیدن حرف‌هایتان و تامین نیازهای عاطفی‌تان ندارد، زمان پایان دادن به این رابطه فرا رسیده است. شکل مناسب در همه روابط، دو طرفه بودن همه چیز است و اگر طرف مقابل شما به تلاشی در این زمینه نمی‌کند، احتمالا این رابطه سرانجامی نخواهد داشت.

7.پایان روابط جنسی

نبود رابطه جنسی میان دو زوج علامت خوبی برای اتمام رابطه است، زیرا نشان می‌دهد رابطه این دو نفر به بن‌بست رسیده است. اگر به این نتیجه رسیدید که روابط جنسی شما با همسرتان تنها از روی عادت و تنها برای انجام وظیفه شده، بدانید این موضوع می‌توان همه روابط را به نقطه پایان برساند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy