Thursday, Feb 2, 2017

صفحه نخست » امارات کاردار ایران را در اعتراض به «مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر یمن» احضار کرد

UAE_Emirates.jpgدبی-العربیه.نت فارسی - وزارت امور خارجه امارات صبح پنجشنبه ۲ فوریه با احضار کاردار ایران در ابوظبی اعتراض خود را نسبت به مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی در یمن به صورت غیر قانونی، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، کاردار ایران در ابوظبی از سوی عبدالرحیم العوضی دستیار وزیر امور خارجه امارات در امور حقوقی احضار شده است.

بنا بر این گزارش، العوضی به کاردار ایران، یادداشت اعتراض آمیزی درباره «مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر علیه دولت قانونی در یمن توسط تهران» تسلیم کرده و این اقدام را «نقض قطعنامه‌‎های الزام آور شورای امنیت دانسته است».

در این یادداشت اعتراض آمیز، اقدام ایران در رساندن اسلحه به شبه‌نظامیان حوثی را شامل «تعرض به قوانین بین‌الملل و حاکمیت یمن و همچنین باعث تشدید تنش در این کشور» دانسته است.

معاون وزیر امور خارجه امارات گفت: «قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن واضح است. از این رو اسلحه ایرانی از جمله پهپادها که ائتلاف عربی اخیرا یکی از آن‌ها را سرنگون کرده، نقض صریح مقررات بین‌المللی به شمار می‌آید».

منابع نظامی ائتلاف عربی برای حمایت از دولت در یمن، روز شنبه ۲۸ ژانویه اعلام کردند که نیروی هوای امارات، یک پهپاد نظامی ایرانی را بر فراز شهر «المخا» در یمن سرنگون کرد.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای عضو ائتلاف عربی برای دفاع از دولت قانونی در یمن است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy