Thursday, Feb 2, 2017

صفحه نخست » ترامپ "به ایران اخطار رسمی داد"

trumpSideProfile_small.jpgبه گزارش انتخاب: رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت ایران به سرعت در حال در اختیار گرفتن قسمت های بیشتری از عراق است. ترامپ در این پیام دولت‌های پیش از خود را متهم کرد که در جریان حضور نظامی آمریکا در عراق سه تریلیون دلار را در این کشور هدر داده‌اند. وی در عین حال در این پیام تاکید کرد که این رویه متعلق به «گذشته دور» است.

وی همچنین در توییت دیگری مدعی شد: ایران داشت نفس‌های آخر را می‌کشید و در حال فروپاشی بود تا اینکه آمریکا با طناب نجاتی در قالب توافق هسته‌ای به مددش رسید: ۱۵۰ میلیارد دلار. براساس گزارش نشریه پلوتیکو، سناتور کورکر روز چهارشنبه با مایکل فلین برای گفت‌وگو درباره ایران دیدار کرده بود.
کورکر بعد از این دیدار بیانیه خود را صادر کرده و در آن یادآور شد،‌ «جدیتی که پرزیدنت ترامپ در برابر تهدیدهای ایران علیه منافع آمریکا دارد، من را دلگرم می‌کند.» کورکر افزود مشخص است اقدامات ایران نادیده گرفته نمی شود و آنها بابت رفتارهایشان شان پاسخگو خواهند بود.

_93922011.jpg

ترامپ: به ایران اخطار رسمی داده شده

بی بی سی - دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید به ایران برای آزمایش موشکی اخیر "اخطار رسمی" داده شده است.

آقای ترامپ در توییتر خود نوشته است: "به ایران برای شلیک یک موشک بالستیک به طور رسمی اخطار داده شده است. باید برای توافق افتضاحی که آمریکا با آنها کرد ممنون می‌بودند!"

"ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود، تا اینکه آمریکا به میان آمد و با توافق هسته‌ای به این کشور زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار"

چند روز پیش منابع آمریکایی اعلام کردند که ایران روز یکشنبه آزمایش موشکی ناموفقی انجام داده است. وزیر دفاع ایران امروز گفته است که این آزمایش موشکی موفق بوده است.

پیش از هشدار دونالد ترامپ، مایکل فلین و شان اسپایسر، مشاور امنیت ملی آمریکا و سخنگوی کاخ سفید هم گفتند که به ایران برای این آزمایش موشکی رسما اخطار می‌دهند.

اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که با آزمایش‌های موشکی بی اعتمادی موجود را تشدید نکند.

مطابق قطعنامه شورای امنیت به دنبال توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، ایران باید از آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خودداری کند. دولت آمریکا می‌گوید آزمایش ایران نقض توافق بوده، اما ایران می‌گوید موشک آزمایش شده برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده و بنابراین ارتباطی با توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت ندارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است که "آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ندارد" و "سیاست دفاعی مشروع ایران منطبق بر حقوق و مقررات بین المللی بوده و تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست."

ولایتی: آمریکا رجزخوانی بدون پشتوانه نکند

ایسنا - رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «اولین بار نیست یک فرد بی تجربه از آمریکا ایران را تهدید می‌کند» گفت: ترامپ هم با گذر زمان می‌فهمد که این رجزخوانی‌های توخالی علیه ایران فقط از اعتبار آنها در افکار عمومی می‌کاهد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی بعد از دیدار با ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش های برخی مقام های آمریکا به واکنش آزمایش موشکی ایران گفت: آنچه حکومت جدید برای مردم آمریکا به ارمغان آورده است، نتایج زیان بخشی برای منافع ملی این کشور به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها هم از افراط گرایی‌هایی که آقای ترامپ و اطرافیانش آغاز کردند راضی نیستند و در نهایت طرفی که ضرر خواهد کرد آمریکاست.

ولایتی ادامه داد: این آقا یا کسانی که تازه تجربه حکومت داری را آغاز کردند، خوب است از تجربیات آنهایی که در گذشته در آمریکا حکومت داری کردند بیاموزند که رجز خوانی بدون پشتوانه نکند و خود را ملعبه کشورهای دیگر و افکار عمومی جهان قرار ندهند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy