Thursday, Feb 2, 2017

صفحه نخست » برگزاری نخستین کنسرت در عربستان پس از ۲۴ سال

Concert.jpgزمانه ـ هفت هزار نفر پس از ۲۴ سال در یک کنسرت پاپ عربی در عربستان سعودی شرکت کردند. برای جوانان سعودی این یک موفقیت محسوب می‌شود، اما فقط برای بخشی از آن‌ها، زیرا زنان اجازه شرکت در این کنسرت را نداشتند.

به گزارش هافینگتون پست، این کنسرت در روز دوشنبه ۳۰ ژانویه / ۱۱ بهمن در سالن ورزشی ملک عبدالله شهر جده در کنار دریای سرخ برگزار شده و در آن سه هنرمند، از جمله محمد عبده، خواننده معروف موسیقی پاپ عربی، ملقب به «هنرمند اعراب» برنامه داشتند.

چند روز قبل از برگزاری این کنسرت، مفتی سعودی، شیخ عبدل عزیز آل شیخ بر روی اینترنت اعلام کرده بود که «سینما و کنسرت مکان پرورش انواع فسق و فجور است».

این رویداد کم‌سابقه در عربستان سعودی از سوی دولت این کشور و به‌ویژه «اداره کل سرگرمی» به‌مسئولیت محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع جوان سعودی که به‌عنوان قدرت اصلی دربار پدرش ملک سلمان شناخته می‌شود، حمایت شده بود.

این برنامه در چارچوب طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ برگزار شد که بر اساس آن قرار است اقتصاد عربستان سعودی کمتر به نفت وابسته شود، ۴۵۰ هزار شغل جدید ایجاد شود، و همچنین نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی و تفریح برای جوانان بیشتر شود.

برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه‌ی به‌شدت مذهبی و محافظه‌کار عربستان سعودی همواره چالش‌برانگیز بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy