Wednesday, Feb 8, 2017

صفحه نخست » محمد هاشمی: علت درگذشت برادرم ترور یا خفگی نبود

Mohammad_Hashemi.jpgرادیو فردا ـ محمد هاشمی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که برادرش، اکبر هاشمی رفسنجانی نه «ترور» شده و نه دچار «خفگی» شده بلکه علت مرگ او «ایست قلبی» است.

آقای هاشمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا که چهارشنبه ۲۰ بهمن منتشر شد، گفته است: «ایشان ترور نشده، در سن ۸۲ سالگی به استخر رفته‌اند. پزشکان هم می‌گویند که در هوای آلوده نباید به استخر رفت اما ایشان رفته‌اند و ایست قلبی کرده‌اند».

محمد هاشمی تاکید کرده که محافظان برادرش «هیچ‌وقت» با او در استخر نبوده‌اند و او «تیم پزشکی همراه» هم نداشت.

برادر هاشمی رفسنجانی این سخنان را در پاسخ به پرسشی بیان کرد که از او می‌پرسید: «وزیر بهداشت در همان شب درگذشت آقای هاشمی، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که همراه ‌نبودن یک تیم پزشکی با آیت‌الله، سهل‌انگاری بوده و حتی سخن از وجود پرونده پزشکی آیت‎الله به میان آوردند، اما فردای آن شب، سخنان خود را نقض کرد و گفت هیچ پرونده پزشکی وجود ندارد».

اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و از مقام‌های ارشد ایران در چهار دهه گذشته، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در بیمارستان تجریش تهران درگذشت.

مرگ ناگهانی او شایعات زیادی را درباره احتمال سوءقصد علیه وی به دنبال آورد هرچند اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی این مسئله را تکذیب کرده‌اند.

برخی سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی مانند وزیر بهداشت نیز بر فراگیری بیشتر این شایعه تاثیر داشت.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در آن هنگام گفته بود که در درمان آقای هاشمی رفسنجانی «کوتاهی» صورت گرفته و همچنین، تیم پزشکی نیز همراه او نبوده است.

وزیر بهداشت اندکی بعد اظهار این سخنان را تکذیب کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام مرگ ۸۲ سال داشت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy