Friday, Feb 10, 2017

صفحه نخست » طعنه روحانی به ترامپ: لغو ویزا کار تازه کارهاست

rouhani-small02.jpgحسن روحانی در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن در تهران گفت «کسی که دولت و نیروهای مسلح ما را تهدید می‌کند» باید بداند «این ملت در برابر تهدید، پاسخ قاطع خواهد داد».

به گزارش صدای آمریکا، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت انقلاب ۱۳۵۷ سخنرانی کرد اما بخش بسیار کوتاهی از سخنان خود را به آمریکا اختصاص داد و گفت یکی از مشکلات ایران این است که «در منطقه ما بعضی از تازه‌کاران کار را در دست گرفته‌اند و در دنیا هم و در آمریکا هم بعضی از تازه‌کاران قدرت را در دست گرفته‌اند.»

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز ۱۹ بهمن گفته بود که مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن «جواب تهدیدهای آمریکا را خواهند داد».با این حال حسن روحانی موضع تندی نسبت به آمریکا نگرفت و تنها در حاشیه سخنرانی به خبرنگاران گفت: «این حضور میلیونی، پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است.»

در مراسم حکومتی راهپیمایی ۲۲ بهمن که همه ساله در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود، شعار علیه آمریکا و سوزاندن پرچم ایالات متحده یکی از نمادهای اصلی است که امسال نیز در دستور کار برگزارکنندگان قرار داشت.در روزهای گذشته جمعی از کاربران ایرانی توییتر با راه‌اندازی یک توفان توییتری با سوزاندن پرچم آمریکا مخالفت کردند.

هشدارهای ترامپ

با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران دچار تغییر شده و به ایران به دلیل آزمایش موشکی هشدار داده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه ۱۵ بهمن به وقت آمریکا، در یک هشدار توییتری نوشت: «ایران با آتش بازی می‌کند. آنها متوجه و قدردان نیستند که پرزیدنت اوباما تا چه اندازه با آنان مهربان بوده. من نیستم!»

سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ بهمن گفت اگر ایران هنوز متوجه نیست رئیس جمهوری جدیدی در آمریکا سر کار آمده، «خودش را مسخره کرده است.»

شان اسپایسر با اشاره به پرزیدنت ترامپ تاکید کرد این رئیس جمهوری کنار نمی‌نشیند تا ایران او و وظایفش را مسخره کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy