Saturday, Feb 11, 2017

صفحه نخست » ترامپ: بهتر است روحانی مواظب باشد (+فیلم)

trumpairforce1_small.jpgدونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در واکنش به اظهارات حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران گفت ، "او بهتر است مراقب باشد."

به گزارش عصر ایران ترامپ این واکنش کوتاه را روز گذشته در هواپیما و در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود : رییس جمهوری ایران گفته کسانی که ایران را تهدید کنند از کار خود پشیمان می شوند نظر شما در این باره چیست ؟ " گفته است.

او توضیح بیشتری در این باره نداده است.

ترامپ از زمانی که روی کار آمده بارها و بارها درباره ایران اظهار نظر کرده و در بسیاری از مواقع با زبان تهدید سخن گفته است. او بارها نسبت به رویکرد های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران هشدار داده و با زبان تهدید گفته است اهل مماشات و چشم پوشی نیست و پیش از اقدام نیز درباره طرح ها و اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی " جار و جنجال" راه نخواهد انداخت.

او در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران در صفحه توییتر خود نوشته بود: ایران با آتش بازی می کند. او همچنین با اعای اینکه باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا بیش از حد در برابر ایران نرمش نشان داده گفته است ؛ او رفتاری مهربانانه همچون اوباما در پیش نخواهد گرفت.



همچنین بسیاری از اعضای کابینه و مقامات ارشد دولت ترامپ در روزهای گذشته مواضع تهدید آمیزی علیه ایران داشته اند . وزرای دفاع و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ و نیز سخنگوی کاخ سفید در اظهارات و موضع گیری های خود با اشاره به تغییر جدی در رویکرد دولت آمریکا نسبت به جمهری اسلامی ایران، به مقامات ایرانی هشدار داده اند که عزم و جدیت رییس جمهور جدید را نسنجند.

حسن روحانی دیروز در سخنرانی خود در جمع مردم شرکت کننده در راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران، با اشاره به تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی در روزهای گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران گفته است:" در منطقه برخی از تازه‌کاران قدرت را در دست گرفته‌اند و در آمریکا هم بعضی از تازه‌کاران قدرت را درست گرفته‌اند. همه باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام و تکریم سخن بگویند؛ این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع خواهد داد."

برخی از ناظران از احتمال تشدید تنش بین ایران و آمریکا در هفته ها و ماه های آینده ابراز نگرانی کرده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy