Saturday, Feb 11, 2017

صفحه نخست » هزینه‌ی مراسم‌های ۹دی، دهه فجر و "کارنوال ۲۲ بهمن" را اعلام کنید

22BahmanCarnivalAtmosphere_small.jpgمدیر مسوول پایگاه اطلاع رسانی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

جناب آقای حجت الاسلام خاموشی،

ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی

با سلام و عرض تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم در سال ۱۳۵۷، تقاضا می‌شود با توجه به این که آن سازمان در برنامه ریزی و ساماندهی سلسله برنامه‌های ۹ دی و دهه فجر از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور و حتی برخی نقاط در دیگر کشورها، نقش محوری دارد، هزینه‌های برگزاری آنها را در حد مقدور و در صورت امکان با جزییات در اختیار این رسانه قرار دهید تا بتوان مردم را که صاحب این انقلاب هستند، در جریان چگونگی هزینه کرد بیت المال گذاشت.

همچنین برداشت ما این است که با توجه به وضعیت سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی مردم در این سال‌ها، افکار عمومی انتظار دارد به این پرسش‌ها پاسخ داده شود:

۱ - تبدیل شدن راهپیمایی مردمی پیش از انقلاب و نیز سال‌های ابتدایی انقلاب، به کارناوالی با هزینه‌های قابل توجه و نامعلوم، که مسوولیت برگزاری آن با نهادهای مختلف باشد، چه توجیهی دارد؟

۲ - قطعنامه‌ی پایانی این راهپیمایی توسط آن سازمان منتشر می‌شود که در آن مواضعی در حوزه‌های سیاسی و سیاست خارجی اتخاذ می‌شود و آن مواضع، تبعات و تاثیرات داخلی و خارجی خواهد داشت. با توجه به این، ساز و کار تهیه‌ی قطعنامه چیست؟

۳ - همچنین بخش اصلی تبلیغات محیطی و انواع بنر و تراکت‌هایی که در این راهپیمایی‌ها توزیع می‌شود، از سوی مردم نیست، بلکه از سوی نهادهای مختلف است که در بخشی از آنها موضع گیری‌های صریحی در حوزه‌ی داخلی و خارجی وجود دارد و می‌تواند تبعاتی در روابط دیپلماتک با دیگر کشورها داشته باشد. سیاست آن سازمان در نظارت بر چنین موضع‌گیری‌های صریح سیاسی و جناحی غیرهمسو با سیاست دولت جمهوری اسلامی چیست؟

در شرایطی که با آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌ی گورخوابی مواجهیم، برداشت ما این است که پاسخگویی علنی شما به این پرسش‌ها و اعلام هزینه‌ها، می‌تواند به تقویت میزان اعتماد مردمی به آن سازمان و دیگر نهادهای دخیل کمک کند.

علی اصغر شفیعیان

مدیر مسوول پایگاه اطلاع رسانی انصاف نیوز

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy