Monday, Feb 13, 2017

صفحه نخست » یویوما و جاده ابریشم به همراه کیهان کلهر برنده جایزه گرمی شدند

Kalhor.jpgبی بی سی ـ یویوما ویلون‌سل‌نواز برجسته آمریکایی-چینی‌تبار به همراه گروه موسیقی سیلک رود (جاده ابریشم) که کیهان کلهر هم یکی از نوازندگان آن است برنده جایزه گرمی در رشته بهترین موزیک بین‌المللی شدند.

مراسم اهدای جوایز گرمی که مهمترین جایزه موسیقی جهان محسوب می‌شود یکشنبه شب (۱۲ فوریه-۲۴ بهمن) در سالن استیپلز لس‌آنجلس برگزار شد و طی آن آثار برجسته موسیقی در یک‌سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفت.

این مراسم که پنجاه و نهمین دوره اهدای جوایز گرمی بود تا حدودی هم متاثر از فضای سیاسی آمریکا و التهاب به وجود آمده پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور بود.

یویوما، موسیقی‌دان آمریکایی-چینی‌تبار که بسیاری او را از برجسته‌ترین ویلونسل‌نوازان یک قرن اخیر می‌دانند امسال به همراه گروه موسیقی‌اش سیلک رود (جاده ابریشم) برای خلق آلبوم 'سینگ می هوم' (Sing Me Home) برنده گرمی شده است.

وبسایت گروه موسیقی سیلک رود، ضمن اعلام این خبر مضمون اصلی این آلبوم جدید را نزدیک کردن ملل جهان به یکدیگر معرفی کرده است.
کیهان کلهر، موسیقی‌دان و کمانچه نواز برجسته ایرانی هم از اعضای گروه سیلک رود است.

***

ادل جایزه گرمی خود را به بیانسه تقدیم کرد

Adele.jpgادل، ستاره موسیقی پاپ بریتانیا، که در مراسم اهدای جوایز گرَمی برنده بهترین آلبوم سال شد، گفت که بیانسه، خواننده آمریکایی، لایق این جایزه است.

ادل که یکشنبه شب ۱۲ فوریه در مراسم گرمی برای آلبوم "۲۵" جایزه گرفت در سخنان پس از دریافت جایزه گفت "نمی‌توانم این جایزه را قبول کنم."

آلبوم ۲۵ ادل تا کنون صدها میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته است. او در مراسم دیشب با بردن ۵ گرمی بیشترین جوایزه این مراسم را به خود اختصاص داد.

این خواننده پرآوازه بریتانایی در مراسم گرمی گفت: "از دریافت این جایزه سپاسگزارم، اما بیانسه هنرمند محبوب من است."

پنجاه و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز گرمی دیشب یکشنبه (۱۲ فوریه) در لس آنجلس برگزار ‌شد.

تصاویری از ادل در مراسم پخش شد که نشان می‌دهد یکی از جوایز او شکسته و دو نیم شده است.

مشخص نیست که آیا این شکسته شدن تصادفی بوده و یا ادل آن را از وسط نصف کرده تا نیمی از جایزه‌اش را به بیانسه بدهد.

سخنان ادل ممکن است بار دیگر به انتقادها که جوایز گرمی به طور معمول خوانندگان سیاه‌پوست را در حاشیه قرار می‌دهد، دامن بزند.

بیانسه، برای ۹ جایزه گرمی نامزد شده بود. او در مجموع با ۶۲ بار نامزد شدن در صدر فهرست نامزدهای زن تاریخ گرمی است. این خواننده آمریکایی تاکنون ۲۰ بار این جایزه را به دست آورده است که تعدادی از آنها به دوران حضورش در گروه دستینیز چایلد (Destiny's Child) باز می‌گردد.

با این حال هنوز نتوانسته جایزه بهترین آلبوم سال، مهمترین جایزه گرمی را ببرد.

بیانسه آخرین بار در سال ۲۰۱۵ نامزد این جایزه بود که بِک، خواننده آمریکایی آن را به دست آورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy