Wednesday, Feb 15, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: در پی انتشار خبر محرمانه، جو دادگاه ویژه روحانیت «امنیتی» شد

dadsaraRohaniat_small.jpgدر پی انتشار خبر محرمانه درگذشت مشکوک حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» در زندان اوین توسط «آمدنیوز»، جو این دادگاه از صبح روز سه‌شنبه امنیتی شده است.

به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» که برادرانش از سرداران ارشد سپاه پاسداران هستند و به دلیل اتهامات مالی به هفت سال زندان محکوم شده بود، صبح روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۵، به دلایل مشکوکی در این زندان درگذشته است.

خبر این درگذشت با تأکید صریح مقامات ارشد دادگاه ویژه روحانیت قرار بود «محرمانه» بماند، اما تنها یک‌روز پس از تأکید این مقامات، «آمدنیوز» این مرگ مشکوک را رسانه‌ای کرده است.

در پی انتشار این خبر، از صبح روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه جو دادگاه ویژه روحانیت مستقر در خیابان مقدس اردبیلی تهران «امنیتی شده است.»

یک مقام ارشد دادگاه ویژه روحانیت به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که حفاظت اطلاعات این دادگاه از صبح روز سه‌شنبه تلفن‌های همراه تمامی کارکنان را ضبط و پس از حدود دو ساعت گوشی‌ها را به صاحبان آنان عودت داده است.

هم‌چنین از خروج معاونان دادستان و دادیاران تا ساعت ۲۱ شب سه‌شنبه جلوگیری شده و لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای این افراد مورد تجسس قرار گرفته است.

بر اساس قوانین حفاظتی وضع شده، احضار و انتقال متهمین روحانی به دادگاه ویژه روحانیت نیز در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه لغو و در این روز هیچ پرونده‌ای مورد رسیدگی قضایی قرار نمی‌گیرد.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشته که قرار بود روز شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، مراسم تودیع و خداحافظی حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی و دادستان دادگاه ویژه روحانیت از این دادگاه برگزار شود که این مراسم تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

این مقام ارشد قضایی، هدف حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه و حراست دادگاه ویژه روحانیت را از این اقدامات، «یافتن منبع خبری آمدنیوز» عنوان کرده است.
خبر محرمانه درگذشت مشکوک طلبه محبوس که انتشار آن باعث سردرگمی و جو امنیتی دادگاه ویژه روحانیت شده این بود:
روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه، یک طلبه‌ی روحانی محبوس در بند هفت زندان اوین به دلایلی مشکوک در این زندان درگذشت.
یک مقام آگاه امنیتی در حفاظت اطلاعات دادگاه ویژه روحانیت به خبرنگار «آمدنیوز» اظهار کرد: صبح روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۵، حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» متهم دادگاه ویژه روحانیت اصفهان که به دلیل پرونده‌های مالی به دادگاه ویژه روحانیت تهران منتقل و به هفت سال حبس محکوم شده بود، به دلایل مشکوکی در این زندان درگذشته است.
تا کنون خانواده‌ی این طلبه‌ی زندانی به دلیل مخفی کردن این مرگ مشکوک توسط دادگاه ویژه روحانیت، در جریان فقدان این طلبه‌ی اصفهانی قرار نگرفته‌اند.
این منبع آگاه خبری می‌گوید که برادران مرحوم حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» از سرداران سپاه پاسداران هستند که دادگاه ویژه روحانیت پرونده مرگ مشکوک وی در زندان را مخفی کرده است.
مسئولین زندان اوین طی تماسی با دادگاه ویژه روحانیت، از مسئولان آن خواسته‌اند که برای انتقال جنازه‌ی حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» از زندان اقدام کنند که این دادگاه از قبول مسئولیت سر باز زده و از مسئولین زندان اوین خواسته‌اند که این مرگ مشکوک را با «سکوت» مخفی کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy