Friday, Feb 17, 2017

صفحه نخست » پاسخ دولت ایران به اتهام استفاده از مدیران دوتابعیتی

mahmood_alavi00223_small.jpgبی بی سی - محمدجعغر منتظری، دادستان کل ایران، روز چهارشنبه گفت: "خبر داریم برخی از مسئولان دوتابعیتی هستند و این خلاف قانون است. دولت اعلام کرد که آنها را از کار برکنار می‌کند اما این کار را نکرد."

وزیر اطلاعات ایران گفته با وجود درخواست‌ قبلی وزارت اطلاعات برای ارائه مستندات در این زمینه "هیچ کس مصداقی از مسئولین دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی گویی شده است که این کلی گویی‌ها خدای ناکرده شائبه بهره برداری سیاسی از این موضوع را در اذهان عمومی شکل می‌دهد."

آقای علوی از محمدجعفر منتظری خواسته که "تا پایان وقت اداری این هفته یعنی چهارشنبه بزرگواری کنند و اسم ۵ نفر از مدیران دوتابعیتی را به ما اعلام کنند تا وزارت اطلاعات مطابق قانون دستور برکناری آنها را بدهد."

جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت ایران هم به ایرنا گفته است که "درحال حاضر در بدنه دولت و بدنه مدیریتی کشور مدیران دو تابعیتی نداریم."

دولت ایران اتهام دادستان کل درباره به کارگیری مدیران دوتابعیتی را رد کرده است. وزیر اطلاعات ایران از دادستان خواسته اگر مستنداتی در این زمینه وجود دارد آنها را در اختیار وزارت اطلاعات بگذارد.

محمود علوی به ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران، گفته است که وزارت اطلاعات کسی را در بین مسئولان ایرانی به عنوان دوتابعیتی نمی‌شناسد.

حدود دو سال است که مساله شهروندان دوتابعیتی ایرانی، به ویژه در میان مدیران، به یکی از موضوعات مورد توجه برخی مقام‌های قضایی و امنیتی تبدیل شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy