Saturday, Feb 18, 2017

صفحه نخست » از برف شمال تا سیل جنوب؛ دست‌کم ۱۴ نفر مفقود شده‌اند

flood-iran023.jpgبه گزارش بی‌بی‌سی، بارش برف در دو روز گذشته در چند استان ایران ادامه داشته است. در گیلان سنگینی برف که ارتفاع آن بیش از یک متر شده، باعث پارگی سیم‌های برق شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق گفته است که ۱۹۰۰ ترانس بدون برق هستند و خاموشی‌های پراکنده در شهرهایی مانند آستانه، کیاشهر، و لشت نشا گزارش شده است. با این حال مسئولان استان می‌گویند تمام راه‌هایی که دیروز بسته بود، باز شده‌اند.

مهدی کاظمی‌پور، از فرماندهان سپاه در این استان گفته که ۱۸ گردان نظامی برای امدادرسانی در استان بسیج شده‌اند.

امروز، ۳۰ بهمن، تمام مدرسه‌های بخش گنبگی استان کرمان به دلیل سیلاب و بخش مرکزی و ریگان به دلیل توفان شن تعطیل است. شماری از روستاهای منطقه هم با ادامه سیلاب سه روزه و از ترس سرایت سیل تخلیه شده‌اند.

در همین استان به گزارش خبرگزاری مهر، بندهای خاکی سد حنیفه در شهر بردسیر شکسته و سیلاب به روستاها و شهر وارد شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندار ریگان گفته ۱۲ نفر در این منطقه مفقود شده‌اند.

رضا انصاری، رییس مجمع نمایندگان استان فارس، از تخریب احتمالی ۵ هزار واحد مسکونی در این استان خبر داده است. سیل در چند روز گذشته به بخشهای زیادی از این استان آسیب زده است. سد خاکی محمدآباد در شهر جهرم تخریب شد و هلال احمر مجبور به امدادرسانی به مردم منطقه شد.

بخش‌هایی از محوطه تاریخی تخت جمشید را هم آب گرفته بود اما معاون میراث فرهنگی این استان گفته است که به بناهای تاریخی آسیبی وارد نشده است.

در اثر طغیان آب دو نفر در استان هرمزگان مفقود شده‌اند و به گزارش ایسنا هنوز اثری از آنها یافت نشده است. یکی از این افراد در شهرستان بستک با موتور داخل رودخانه مهران سقوط کرده و آب او را با خود برده است. نفر دوم هم در روستای تنگ دالان مفقود شده است.

Dust-Khuzestan21.jpgوضعیت ذرات گرد و غبار در استان خوزستان هنوز بحرانی است. مدرسه‌های ۱۳ شهر این استان در صبح امروز تعطیل اعلام شده است. مسعود باقرزاده، معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست درباره رفت و آمد مردم در محدوده جنوبی هورالعظیم هشدار داده است. این تالاب یکی از کانون‌های اصلی تولید گرد و غبار در منطقه است.

رییس هلال احمر این استان از دادن پنج هزار ماسک رایگان به مردم خبر داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy