Sunday, Feb 19, 2017

صفحه نخست » حمله ولایت‌معاشان به «اتومبیل حامل متهمان» حمله به سفارت عربستان سعودی

attack_on_the_saudi_embassy.JPGتعداد انبوهی موتورسوار موسوم به حزب‌الله وابسته به «هیئت مذهبی طلیعه کرج»، به اتوبوس حامل متهمان حمله به سفارت عربستان سعودی حمله کردند.

یک مقام ارشد قضایی در قوه‌ی قضاییه به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که روز دوشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه ۱۳۹۵، بیش از سی موتورسوار موسوم به حزب‌الله به اتومبیل حامل دو متهم امنیتی حمله به سفارت عربستان سعودی حمله کرده‌اند.

این موتورسواران قصد داشتند تا با مسدود کردن مسیر حرکت اتومبیل و توقف آن، «معظمی» و «احسان بابایی» دو متهم حمله به سفارت عربستان سعودی را ربوده و فراری دهند.

این تعرض در بزرگراه شهید چمران تهران اتفاق افتاده و این افراد تصور می‌کردند که «حسن کردمیهن» متهم ردیف اول حمله به سفارت عربستان سعودی نیز در اتومبیل مخصوص حمل متهمان زندان اوین حضور دارد.

پس از تماس مأموران داخل اتومبیل با زندان اوین و بر اساس دستور صادره توسط مقامات زندان، این اتومبیل از ادامه‌ی مسیر به سمت دادگاه منحرف و به سمت زندان اوین بازگشته است.

پس از ورود اتومبیل حمل متهمان به زندان اوین، این موتورسواران با حضور انبوه خود در مقابل این زندان، اقدام به سردادن شعارهایی با مضمون «رهایی حسن کردمیهن» و لزوم «تبعیت از ولایت فقیه» کرده و خواستار آزادی متهمان حمله به سفارت عربستان سعودی از زندان شده‌اند.

تاکنون دست‌کم پنج تن از متهمان حمله به سفارت عربستان سعودی بازداشت و در زندان اوین به سر می‌برند.

«حسن کردمیهن» سخنران «هیئت مذهبی طلیعه» در کرج است که پس از بازداشت وی، حاضران در این هیئت در محل سخنرانی او، «قاب عکسی از وی» را نهاده و هر هفته تندترین سخنان را علیه قوه‌ی قضاییه بیان می‌کنند. این افراد هم‌چنین طومارهایی را به صورت هفتگی برای نهادهای مختلف تصمیم‌گیر در نظام ارسال و درخواست آزادی «کردمیهن» و «چهار متهم» بازداشت شده این حمله را مطرح می‌کنند.

حمله به سفارت عربستان در تهران روز شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ پس از اعدام شیخ نمر، روحانی مخالف دولت عربستان انجام شد. پس از حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، مقام‌های کشورهای منطقه و جهان به آن واکنش و این اقدام را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد و در بیانیه شورای امنیت آمده است: اعضای شورای امنیت با شدیدترین لحن حملات به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن کشور در مشهد در جمهوری اسلامی ایران را که باعث تعرض به محوطه‌های دیپلماتیک و کنسولی شد و خسارات جدی وارد آورد محکوم می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy