Sunday, Feb 19, 2017

صفحه نخست » ازدواج بدون سکس در ژاپن بیشتر می‌شود

Asian_couple_small.jpgرادیو زمانه - در ژاپن تعداد زوج‌هایی که با هم رابطه جنسی ندارند رو به افزایش است. تحقیقی که مرکز تنظیم خانواده در ژاپن انجام داده، نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از زوج‌های ازدواج کرده، بیش از یک ماه را بدون رابطه جنسی می‌گذرانند.

زوج‌های سراسر جهان برای جشن روز ولنتاین آماده‌ می‌شوند اما در ژاپن انگار زوج‌ها اتاق‌خواب‌شان را فراموش کرده‌اند.

زوج‌هایی که در تحقیق «مرکز تنظیم خانواده» ژاپن شرکت کرده‌اند بیش از یک ماه با هم رابطه جنسی نداشته‌اند و گفته‌اند نمی‌خواهند در آینده نزدیک این روال را تغییر دهند. مرکز تنظیم خانواده ژاپن اسم این رابطه را گذاشته «ازدواج بدون سکس».

این تحقیق روی ۳ هزار زوج ۱۶ تا ۴۹ ساله در پایان سال میلادی گذشته انجام شده اما نهایتا ۱۲۰۰ نفر که ۶۵۵ نفر آنها متاهل بوده‌اند به سوالات پاسخ داده‌اند.

بر اساس این تحقیق، ۴۷.۲ درصد مردان و زنان متاهل گفته‌اند که ازدواج بدون سکس دارند که این آمار ۲.۶ درصد از تحقیق قبلی این مرکز در سال ۲۰۱۴ بیشتر است. اولین بار وقتی در سال ۲۰۰۴ چنین تحقیقی انجام شد، آمار ازدواج‌های بدون سکس ۳۱.۹ درصد بود.

کونیو کیتامارو، رییس مرکز تنظیم حانواده ژاپن می‌گوید تمایل به ازدواج بدون سکس افزایش یافته.

برخی از کارشناسان می‌گویند اینکه ژاپنی‌ها کلا میل جنسی‌شان کم باشد، محل تردید است و این موضوع در جوامع صنعتی دیگر هم مردم فرصت روابط صمیمانه را ندارند، دیده می‌شود.

بر اساس این پژوهش، دهه ۴۰ زندگی افراد یعنی دورانی که در آن افراد مجبورند برای تحقق خواسته‌هایشان در کار و خانواده بیشتر تلاش کنند، دورانی است که رابطه بدون سکس در آن بیشتر دیده می‌شود.

بیش از ۲۲ درصد زنان گفته‌اند که به نظرشان سکس «مشکل ساز» است. در سال ۲۰۱۴ این زنان ۲۱.۳ درصد بودند.

۳۲.۲ درصد مردان متاهل گفته‌اند که کار آنقدر آنها را خسته می‌کند که تمایلی به سکس برایشان نمی‌ماند. تعدادی از آنها هم گفته‌اند که همسرشان به چشم آنها یک عضو خانواده است نه یک شریک جنسی و رابطه جنسی آنها بعد از تولد نخستین بچه کمتر شده است.

کیتامارو می‌گوید علاوه بر اینکه باید بررسی کرد مردم چند ساعت کار می‌کنند، باید دید چطور کار می‌کنند که اینقدر خسته‌اند.

فشارها برای کاهش ساعت‌های کاری ژاپنی‌ها به منظور اختصاص زمان بیشتر به خانواده در سال‌های اخیر بیشتر شده اما ساعت کار چندان کاهش نیافته است.

از دولت ژاپن انتظار می رود که ساعت اضافه‌کاری را به ۶۰ ساعت در ماه کاهش دهد؛ به خصوص از زمانی که در سال ۲۰۱۵ کارمند ۲۴ ساله یک شرکت تبلیغاتی پس از ۱۰۰ ساعت اضافه‌کاری ماهانه خود را کشت، این مطالبه بیشتر شده است.

همچنین تحقیق دیگری که سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد که تعداد افراد بدون رابطه جنسی هم در ژاپن افزایش داشته است،

مرکز تحقیقات جمعیت و امنیت اجتماعی ژاپن، از ۵ هزار فرد مجرد ۱۸ تا ۳۴ سال نظرسنجی کرده و دریافته که تعداد افرادی که هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند در دهه گذشته افزایش جدی داشته است. ۴۲ درصد مردان و ۴۴ درصد زنان در این تحقیق گفته‌اند که هرگز سکس نداشته‌اند.

کارشناسان می‌گویند که گرچه تعداد مردان مجرد بدون رابطه جنسی از سال ۱۹۹۰ ثابت مانده اما سایر کشورهای صنعت مانند آمریکا، بریتانیا و کره جنوبی هم ممکن است همین وضعیت را پیدا کنند.

عدم تمایل به رابطه جنسی در میان زوج‌های متاهل به عنوانی یکی از عوامل عدم رشد جمعیت ژاپن هم شناخته شده است. ژاپن مدتی طولانی با کاهش جمعیت روبه‌رو بوده و خطر کاهش نیروی کار آن را تهدید می‌کند

آمار باروری در ژاپن ۱.۴ فرزند به ازای هر زن است و نتوانسته به ۲.۱ فرزند برای هر زن که برای ثبات جمعیت لازم است برسد.

اگر همین روند ادامه پیدا کند، جمعیت ۱۲۷ میلیونی ژاپن تا سال ۲۰۶۰ به ۸۶ میلیون نفر خواهد رسید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy