Thursday, Mar 30, 2017

صفحه نخست » شایعاتی در باره "اخراج" سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا

11104733fti1_small.jpgاز چند ساعت پیش گزارشات متعدد تایید نشده ای از اخراج محمد منظرپور، سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا منتشر شده است.

خبرگزاری ایرانشهر - روز سه شنبه 28 مارچ 2017 محمد منظرپور سردبیر بخش فارسی صدای امریکا از کار برای این شبکه خبری وابسته دولت فدرال تعلیق گردید و از وی خواسته شد ساختمان کوهن مرکز استقرار بنگاه سخن پراکنی ایالات متحده را ترک نماید.

پایگاه خبری امروزنما با انتشار این خبر، به نقل از یکی از کارکنان صدای آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، نوشت:

«محمد منظر پور را با اسكورت حفاظت اداره البته به شكل محترمانه‌اى بردند. به گفته منظرپور شاكى ستاره درخشش است، از جمله موارد شكايت اين است كه منظرپور پايان قرارداد مهمان‌هايى كه براى شركت در برنامه‌ها دریافت مالی داشتند، را دير ابلاغ كرده و سرويس فارسی مجبور شده در مواردى دستمزد مهمان‌ها را با وجود بسته شدن بودجه آن بخش بپردازد.»

بیشتر بخوانید: تویت محمد منظرپور پس از اخراج خود از صدای آمریکا

براساس قوانین شغلی واشنگتن دی‌سی آقای منظرپور ده روز فرصت اعتراض به اين حكم تعلیق خود از کار را دارد.

آقای منظر پور از اردیبهشت 1392 خورشیدی، ماه می 2013 به صدای امریکا پیوست و در دوران حساسی از جمله پوشش توافق هسته‌ای در وین سردبیری این شبکه خبری را به عهده داشت.

برخی منتقدان آقای منظر پور با اشاره به سابقه همکاری وی با شرکت آتیه بهار او را نزدیک به لابی نفتی ایران و گروه های نزدیک به آن در امریکا می‌دانستند. با این حال وی همواره گفته بود سعی در انتشار نظرات نزدیک به بطن جامعه ایران را دارد.

در دوران سردبیری آقای منظرپور اصلاح طلبان مورد حمایت شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) در صدای امریکا تربیون بیشتری یافتند که به منزله حذف منتقدان ایجاد رابطه بین تهران و واشنگتن بود. با این حال برخی معتقدند این سیاست از سوی ستاره درخشش رییس بخش فارسی اعمال شد و محمد منظر پور در تعیین سیاست‌های کلی، نقش مهمی به عهده نداشت.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر 2016 و آغاز دوره ریاست جمهوری وی، بخش فارسی صدای امریکا با گردشی محسوس و نمایشی کوشید تغییراتی در چهارچوب فعالیت های خود ایجاد کند، دعوت از شاهزاده رضا پهلوی برای مصاحبه پس از غیبتی دو ساله، پخش پیام های تبریک خانواده سلطنتی پیشین ایران، انتشار اخباری از شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین و کوشش برای کمرنگ کردن نقش نایاکی‌ها در اداره بخش فارسی بخشی از این تغییرات بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy