Monday, May 1, 2017

صفحه نخست » وزارت خارجه ایران از دولت ترکیه خواست قتل مدیر «جم تی وی» را پیگیری کند

Bahram_Ghasemi.jpgوزارت خارجه ایران اعلام کرده که از دولت ترکیه خواسته است قتل سعید کریمیان را پیگیری کند و نتیجه تحقیقات درباره ترور مدیر عامل شبکه «جم تی‌وی» در استانبول را در اختیار دولت ایران قرار دهد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست رسانه‌ای که دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد درباره این موضوع در جمع خبرنگاران گفته است:

«ما از دولت ترکیه خواسته‌ایم که به این موضوع با توجه به اینکه این اتفاق در مورد یک شهروند ایرانی رخ داده رسیدگی و پیگیری کند و هرچه زودتر نتیجه تحقیقات و بررسی‌های خود را به ما اعلام کند.»

سعید کریمیان، مدیرعامل شبکه تلویزیونی «جم» و شهروند بریتانیا، شامگاه شنبه ۲۹ آوریل، ساعت ۲۱.۳۰ به وقت محلی با شلیک ۲۷ گلوله در محله «ساری‌یر» در استانبول، در حوالی دفتر کارش مورد سوء‌قصد واقع شد. در این حادثه سعید کریمیان درجا کشته شد، اما همراه او، شخصی به نام محمد متعب شلاحی که در کویت متولد شده بود ابتدا با سه گلوله مجروح شد و سپس در بیمارستان جان باخت.

«جم‌تی‌وی» از نظر برخی مراجع و قوه قضائیه مصداق تخریب فرهنگ جامعه اسلامی‌ بود. سختگیری‌های قوه قضائیه و منع فعالیت هنری سینماگران اما از اقبال مردم، سینماگران و بازیگران به این شبکه نکاست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است:

«منتظریم که دولت ترکیه اطلاعات بیشتری در این زمینه به ما بدهد. این موضوع در حال پیگیری است و همانطور که گفتم سفارت ما در آنکارا و وزارت خارجه در حال پیگیری‌اند.»

اسفند گذشته شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران سعید کریمیان را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «جرم علیه امنیت کشور»، به طور غیابی محاکمه و در مجموع به ۶ سال حبس محکوم کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy