Wednesday, May 10, 2017

صفحه نخست » ایران پاسپورت دختر خردسال نازنین زاغری را پس داد

nazanin-zaghari-280117.jpgبی بی سی ـ ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری شهروند ایرانی - بریتانیایی که در ایران زندانی است، تایید کرده که مقامات ایران گذرنامه دختر ۳ ساله وی را به خانواده‌اش پس داده‌اند.

آقای رتکلیف در ایمیلی که به حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن نوشته و متن آن را در صفحه فیس بوک "کارزار برای آزادی نازنین" منتشر کرده، این خبر را تایید و افزده است که مقامات ایرانی پیشنهاد صدور ویزایی برای رفتن او به ایران و در چارچوب "کمکهای انسان دوستانه" ارائه کرده‌اند.

آقای رتکلیف تایید کرده است که مقامات کشور، پاسپورت گابریلا، دخترش را به مادربزرگش تحویل داده‌اند.

حدود سه هفته پیش درخواست خانم زاغری رتکلیف، برای اعاده دادرسی رد شد. وکیل خانم زاغری در این خصوص به خانواده این زندانی گفته است که بعد از این مرحله هیچ راه قانونی دیگری برای تجدید نظر وجود ندارد.

همسر خانم زاغری در ایمیل خود به سفیر ایران در لندن همچنین گفته است که علیرغم رد شدن درخواست اعاده دادرسی همسرش از سوی مقامات قضایی ایران، این مقامات هنوز به صورت کتبی جرم همسرش را اعلام نکرده‌اند.

خانم زاغری فروردین ماه سال گذشته هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. ماموران پاسپورت او و دخترش را توقیف کردند. در حال حاضر خانواده خانم زاغری در ایران از فرزند او نگهداری می‌کنند.

نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری می‌کرد.

نزدیکان او گفته‌اند که خانم زاغری بارها برای دیدار خانواده به ایران سفر کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy