Thursday, Jun 1, 2017

صفحه نخست » "کودتای ولایتی در دانشگاه آزاد به نیابت از خامنه‌ای؟"

تداوم هاشمی‌زدایی از دانشگاه آزاد اسلامی: سرپرست روزنامه فرهیختگان هم تغییر کرد

رادیو زمانه - پروژه هاشمی‌زدایی رهبر جمهوری اسلامی از دانشگاه آزاد ادامه دارد: علی محمد نوریان که از سوی علی اکبر ولایتی به جای حمید میرزاده به سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده است، با صدور حکمی محمد امین ایمانجانی را به سمت سرپرست روزنامه فرهیختگان گماشت. به زودی مدیران خبرگزاری آنا و سایت ایسکانیوز نیز تغییر می‌کنند.

محمد امین ایمانجانی پیش از این رئیس مرکز اینترنت سازمان سراج، از مجموعه‌های رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران بود. وحدت عملی پیرامون موضوعاتی مانند وقایع یمن، فلسطین و بحرین از وظایف سازمان سراج است.

او درباره مهم‌ترین وظیفه مرکز اینترنت سازمان سراج گفته است:

«گروه‌هایی که خود عمل‌کننده هستند یا به تعبیری در جنگ نرم عملیات انجام می‌دهند نیاز به چه چیزی دارند؟ چطور می‌شود آتش توپخانه‌های فرهنگی را در یک جهت متمرکز کرد؟ افسران جنگ نرم در چه میعادگاهی باید با هم آشنا شوند، حرف هم را بشنوند و برای عملیات مشترک آماده شوند؟»

در خرداد ۹۲ احسان مازندرانی سرپرستی روزنامه «فرهیختگان» را به عهده گرفت، او اما در آبان ۹۴ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد. مازندرانی در نامه‌ای اعلام کرده بود که «هزینه» انتشار فیلم وداع اکبر هاشمی رفسنجانی با فرزندش مهدی و فیلم بیانیه خواندن او مقابل زندان هنگام معرفی‌اش به زندان اوین را می‌پردازد.

در اردیبهشت ۹۵ وحید عقیلی به جای احسان مازندرانی به سرپرستی روزنامه فرهیختگان منصوب شد. طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد در سخنانی از تهاجم «ناجوانمردانه» عده‌ای به دانشگاه آژاد اسلامی که «گوششان به هیچ حرفی بدهکار نیست» خبر داده بود.

او درباره محتوای روزنامه فرهیختگان گفته بود:

«مطالب منتشره در روزنامه دانشگاهی [فرهیختگان] باید فاخر باشد. البته این به معنای آن نیست که روزنامه خنثی باشد.آن هم وقتی که دانشگاه در معرض تهاجم سیاسی برخی افراد قرار دارد که ناجوانمردانه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی را نادیده می‌گیرند. بنابراین حمایت از مواضع دانشگاه، قطعاً مورد اهتمام روزنامه قرار دارد.»

نامه ۱۵۶ نماینده مجلس شورای اسلامی

صبح پنجشنبه ۱۱ خرداد، پیش از این تحولات ۱۵۶ نماینده مجلس شورای اسلامی برای علی اکبر ولایتی نامه نوشتند و از اقدامات او در پاکسازی نزدیکان علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند.

خبرگزاری تسنیم نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علی اکبر ولایتی را که در یک اقدام غافلگیرانه از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد، منتشر کرده‌ است. نمایندگان در فرازی از این نامه در حمایت از ولایتی نوشته‌ بودند:

« با عنایت به سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی نظام، ما نمایندگان امضاکننده خواهان ادامه و استمرار رشد کیفی و ارتقای جایگاه علمی کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بوده و حمایت جدی خود را از اقدامات مدبرانه شما اعلام می‌داریم.»

مهم‌ترین اقدام علی اکبر ولایتی عزل حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به اتهام فساد مالی‌ست. بحث بر سر زمینی‌ست در اسلامشهر که قرار بوده به عنوان پارکینگ برای دانشگاه آزاد اسلامی به قیمت ۵۰ میلیون تومان خریده شود، اما قیمت واقعی آن ۳۰ میلیون تومان بوده است.

حمید میرزاده در واکنش به اتهام فساد مالی به او و فرزندش از علی اکبر ولایتی خواسته بود اسناد این فساد مالی را منتشر کند. ولایتی در گفت‌وگو با روزنامه کیهان گفته بود شش زونکن از اسناد فساد مالی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی را به قوه قضائیه ارجاع داده است.

حسن خمینی، عضو هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهوری اسلامی نوشته و عزل میرزاده را غیر قانونی خوانده و خواهان دخالت حسن روحانی در این مسأله شده بود.

حمید میرزاده، رئیس برکنار شده دانشگاه آزاد اسلامی در آذر ۹۲ اعلام کرده بود که مشی دانشگاه آزاد با مشی دولت حسن روحانی یکسان است. محمد نوریان که اکنون به جای او سرپرستی دانشگاه آزاد را به عهده گرفته در دولت دهم یکی از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده که مدیران خبرگزاری آنا و سایت ایسکانیوز از دیگر رسانه های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی نیز تغییر خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy