Friday, Jun 2, 2017

صفحه نخست » اعتراض شدید شماری از خانواده کشته‌شدگان در سوریه به محمود احمدی‌نژاد

y3uo1511lk-small.jpgرادیو فردا - شماری از کانال‌های تلگرامی روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ویدئوهایی را منتشر کردند که در آن شماری از مردم که خود را خانواده کشته‌شدگان در سوریه می‌نامند به شدت به محمود احمدی‌نژاد و هیات همراه او هنگام حضور بر مزار این کشته‌شدگان اعتراض می‌کنند.

در دو ویدئویی که در این زمینه منتشر شده است، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران همراه با مرتضی تمدن، استاندار پیشین تهران، در گورستان بهشت زهرا، در احاطه افرادی قرار دارند که خود را خانواده کشته‌شدگان در جنگ داخلی سوریه یا آن‌طور که در ایران «شهدای مدافع حرم» نامیده‌می‌شوند، معرفی می‌کنند.

این افراد که برای حضور بر سر آرامگاه اعضای کشته‌شده خانواده خود در بهشت زهرا حضور یافته‌اند به محمود احمدی‌نژاد از بابت سرباز زدن او از فرمان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، انتقاد می‌کنند و خواستار آن هستند تا او و هیات همراهش محل را ترک کنند.

در بخش‌هایی از این ویدئوها، انتقاد این افراد به عملکرد محمود احمدی‌نژاد، با واکنش رئیس‌جمهوری پیشین ایران و مرتضی تمدن روبرو می‌شود. محمود احمدی‌‌نژاد معترضان را به «اطلاع نداشتن» متهم کرده و می‌گوید: «چون اطلاع ندارید، به شما چیزی نمی‌گویم».

خانمی در یکی از این ویدئوها با اشاره به اینکه همسرش در جنگ سوریه کشته شده است خطاب به محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: «اینها رفتند تا شما و امثال شما خون به جگر آقا [آیت‌الله علی خامنه‌ای] نکنید».

مرتضی تمدن، استاندار تهران در دولت پیشین، نیز در واکنش به منتقدان و معترضان محمود احمدی‌نژاد که او را به اطاعت از فرامین رهبر جمهوری اسلامی ایران فرا می‌خوانند، خطاب به آنها می‌پرسد که «مگر شما قیم آقا هستید، که این طور حرف می‌زنید؟»

آقای تمدن خطاب به معترضان می‌گوید: «حواستان نیست، چه می‌گویید».

اعتراض و انتقاد این افراد احتمالا به ثبت‌نام آقای احمدی‌نژاددر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم در اردیبشت‌ماه امسال بود که بر خلاف توصیه رهبر جمهوری اسلامی ایران، در آن انتخابات حضور یافت.

آیت‌الله علی خامنه‌ای پیش از آن به محمود احمدی‌نژاد توصیه کرده بود که در آن انتخابات شرکت نکند. وی حتی آن توصیه را در یکی از جلسات درس خود علنی اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد در ابتدا با قبول این توصیه اعلام کرد که در انتخابات حضور نخواهد نیافت و حتی از کسی حمایت نخواهد کرد، اما بعد از آن و با اعلام حضور حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در انتخابات از نامزدی او حمایت کرد.

محمود احمدی‌نژاد در نهایت در ۲۳ فروردین‌ماه امسال، همراه با حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و همراه با آقای بقایی، معاون خود در انتخابات ثبت‌نام کرد، اما شورای نگهبان این دو نفر را رد صلاحیت کرد.

محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری‌اش در فروردین سال ۹۰ بر سر استعفاء یا ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، با آیت‌الله خامنه‌ای دچار اختلاف شد.

آن اختلاف باعث شد که وی به نشانه قهر و اعتراض مدت یازده روز بر سر کار خود حاضر نشده و خانه‌نشینی اختیار کند.

پیش‌ از آن نیز در سال ۸۸، به رغم دستور صریح و کتبی آیت‌الله علی خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر کنار گذاشتن اسفندیار رحیم مشایی از پست معاون اولی رئیس‌جمهوری، محمود احمدی نژاد به مدت یک هفته از اجرای این دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران سر باز زد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy