Monday, Jun 5, 2017

صفحه نخست » عطاالله بهمنش سکته مغزی کرد

Behmanesh.jpgزمانه ـ عطاالله بهمنش، قدیمی‌ترین گزارشگر ورزشی ایران روز دوشنبه ۱۵ خرداد بر اثر سکته مغزی در بیمارستان گاندی تهران بستری شد.

بهمنش که فروردین‌ماه امسال ۹۴ ساله شد، دو سال پیش نیز در بیمارستان بستری شده و تقریباً قدرت تکلم و حافظه خود را از دست داده بود.

در طول روز دوشنبه که خبر بستری شدن بهمنش منتشر شد یک بار نیز خبر درگذشت او بازتاب یافت اما بعد تکذیب شد. با این حال، وضعیت جسمانی بهمنش وخیم گزارش شده است.

او از دی ماه ۱۳۳۰ در مجله ورزشی «نیرو و راستی» روزنامه‌نگاری کرد و در سال ۱۳۳۷ برای نخستین بار از رادیو ایران رقابت‌های دو و میدانی ایران و عراق را به‌طور زنده گزارش کرد.

بهمنش همچنین با نشریات «امید ایران»، «کیهان ورزشی»، «ایران ورزشی»، «گلبانگ» و روزنامه «اطلاعات» همکاری کرد و مقالات ورزشی نوشت.

گزارش‌های ورزشی او به‌ویژه در کشتی و فوتبال خصوصیات منحصر به خود را داشت و با ارائه جزئیات و شور خاص، به آن‌ها هیجان می‌بخشید.

بهمنش در نخستین دوران سازمان رادیو و تلویزیون پس از انقلاب ایران از این سازمان اخراج شد اما از کار نویسندگی باز نایستاد و کتاب‌هایی درباره تاریخ جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک منتشر کرد.

عطاالله بهمنش در دوران جوانی از قهرمانان دو و میدانی تهران و سپس دفاع راست تیم فوتبال بانک ملی بود و در رشته‌های تنیس و کوهنوردی نیز فعالیت کرد.

بهمنش همچنین پنج سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy