Monday, Jun 12, 2017

صفحه نخست » صعود تاریخی ایران به جام‌جهانی

x5yg525322j7_small.jpgرکوردهایی که تیم ایران برجای گذاشت

تیم ملی فوتبال ایران که تا پیش از این چهار بار به جام جهانی راه پیدا کرده بود در دیدار با ازبکستان به پیروزی رسید تا برای پنجمین بار به این رقابت بزرگ صعود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در پایان تیم ایران با برتری ۲ بر صفر صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد.

سردار آزمون(۲۳) و مهدی طارمی(۸۸) برای ایران گل زدند.

تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف ازبکستان رفت: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش(۴۴ وحید امیری)، مسعود شجاعی(۶۹ اشکان دژاگه)، مهدی طارمی(۸۹ رضا قوچان نژاد) و سردار آزمون.

گزارش زنده این دیدار را در زیر می خوانید:

* قبل از شروع این دیدار اعضای دو تیم به خاطر حادثه تروریستی تهران و شهدای این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

* دقایق ابتدایی بازی با در اختیار داشتن توپ توسط بازیکنان ایران همراه بود که البته موقعیتی ایجاد نکرد. در دقیقه سوم این بازی مصدومیت بازیکن ازبکستانی لحظاتی در بازی وقفه ایجاد کرد.

خلاصه بازی امروز:

* در دقیقه پنج همکاری خوب جهانبخش با رامین رضاییان ایران را صاحب یک کرنر کرد که این کرنر با ضربه سر مهدی طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

* در دقیقه ۸ ایران صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد که این ضربه را جهانبخش روی دروازه ارسال کرد و ضربه محکم سیدجلال حسینی از بالای دروازه به بیرون رفت.

* تا دقیقه ۲۰ این دیدار تیم ایران منطقی و آرام کارش را ادامه داد اما نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه مهمان ایجاد کند. با این حال گل نخوردن هدف اصلی تیم ملی ایران بود و بازیکنان بیشتر حواسشان به دفاع بود.

* دقیقه ۲۳: سردار آزمون در موقعیتی تک به تک دروازه ازبکستان را باز کرد تا کار تیم ملی در ادامه این مسابقه راحت تر شود.

* در ادامه ملی پوشان ایران بازهم به حملات خود ادامه دادند اما کمی احساس را چاشنی کارشان کردند و به همین خاطر ازبک ها با خیال راحت تر به کار ادامه دادند.

* در دقیقه ۴۰ میلاد محمدی از جناح چپ زمین ایران حمله ای را روی دروازه ازبکستان پی ریزی کرد که مدافع ازبک وی را پشت محوطه جریمه سرنگون کرد. این ضربه خطا ثمری برای ایران نداشت.

* در دقیقه ۴۴ مهدی طارمی می توانست گل دوم را برای ایران به ثمر برساند اما ضربه این بازیکن با اندکی اختلاف از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

* شروع نیمه دوم برای ایران با یک ضربه پنالتی همراه بود. مهدی طارمی درون محوطه جریمه با خطای اسماعلیف متوقف شد و داور اعلام پنالتی کرد. ضربه پنالتی را مسعود شجاعی در دقیقه ۴۹ به بالای دروازه زد.

* بعد از خراب شدن پنالتی مسعود شجاعی بازیکنان ایران روند ارام و منطقی خود را ادامه دادند و تا دقیقه ۶۰ با همان روش ابتدای بازی کار را دنبال کردند. در مقابل ازبک ها هم خط دفاعی خوبی را تشکیل داده بودند و اجازه نفوذ به ایرانی ها را نمی دادند.

* سردار آزمون می توانست در دقیقه ۶۲ گل دوم خودش را وارد دروازه ازبک ها کند اما ضربه او که از روی اشتباه مدافعان حریف به دست آمده بود از کنار دروازه به بیرون رفت.

* در دقیقه ۶۹ این دیدار اشکان دژاگه به جای مسعود شجاعی که کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود وارد زمین شد. پس از بیرون رفتن کاپیتان ابتدای بازی ایران، سیدجلال حسینی بازوبند را بست.

* در دقیقه ۷۵ این دیدار سردار آزمون زننده تک گل ایران از داور کارت زرد دریافت کرد.

* در دقیقه ۸۸: مهدی طارمی در یک و دوی زیبا با سردار آزمون وارد محوطه جریمه شد و با دریبل مدافع حریف ضربه زیبایی را به توپ زد که به گل دوم ایران تبدیل شد تا تیم ملی فوتبال ایران صعود خود به جام جهانی را برای دومین بار پیاپی قطعی کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy