Tuesday, Jun 13, 2017

صفحه نخست » ۱۵۱ نماینده مجلس خواهان لغو سند ۲۰۳۰ در دولت شدند

majles-290117.jpgزمانه ـ ۱۵۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار اعلام رسمی لغو شدن سند ۲۰۳۰ یونسکو شدند.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس ایران سه‌شنبه ۲۳ خرداد ضمن اعلام این خبر گفت نمایندگان امضاکننده نامه گفته‌اند که سند ۲۰۳۰ یونسکو به دلیل عدم تصویب در مجلس، اعتبار ندارد.

در این نامه همچنین گفته شده که این سند بر اساس نظر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی را نقض می‌کند و دولت باید ملغی شدن آن را به‌شکل رسمی اعلام کند.

در سند ۲۰۳۰ یونسکو از مسائلی مانند ایجاد امکانات آموزشی برابر برای همه کودکان و جوانان و به‌ویژه رفع تبعیض جنسیتی سخن رفته و ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل موظف شده‌اند برای شهروندانشان فارغ از جنسیت و قومیت و سن و سال آن‌ها امکانات برابر تحصیلی با کیفیت بالا فراهم کنند.

در شهریور ۱۳۹۵ بر اساس مصوبه هیأت وزیران «کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰» برای به اجرا درآمدن سند یونسکو تشکیل شد. این مصوبه اما بعد از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از سند، متوقف شد.

به‌تازگی نیز احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، در نماز جمعه مشهد گفت سند ۲۰۳۰ یونسکو با اصول و ارزش‌های دینی منافات دارد و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به تصویب آن در دولت است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy