Thursday, Jun 22, 2017

صفحه نخست » هاآرتص: حمله موشکی ایران "شکستی آشکار" بوده است

5z588552vcv81_small.jpgدویچه وله - منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند که حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه با ناکامی مواجه شده و موشک‌ها به اهداف مورد نظر اصابت نکرده‌اند. به گفته آنها، سه موشک در خاک عراق فرود آمده است.

تارنمای اینترنتی روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" روز چهارشنبه (۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد) حمله اخیر موشکی ایران به مواضع "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه را "شکستی آشکار" خوانده و نوشته است که سه موشک ایرانی اصلا به خاک سوریه نرسیده‌اند.

هاآرتص مدعی است که از مجموع "۷ موشک" ایران، تنها ۲ موشک به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند. این در حالی است که مقام‌های نظامی ایران از ۶ موشک سخن گفته بودند.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ایران، اعلام کرده بود که در حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور "۶ موشک بالستیک میان‌برد به اهداف مختلفی در بردهای ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر شلیک شده‌اند".

"فرود ۳ موشک در خاک عراق"

هاآرتص در ادامه نوشته است که در این میان ۳ موشک پرتاب‌شده‌ی ایران خارج از محدوده جغرافیایی سوریه، در خاک عراق فرود آمده و اصلا به مقصد نرسیده‌اند.

به گفته این روزنامه اسرائیلی، ۲ موشک دیگر نیز "کیلومترها دور از هدف" در خاک سوریه فرود آمدند.

مقام‌های سپاه پاسداران اعلام کرده بودند که موشک‌های ایران از فراز آسمان عراق گذشته و به یکی از مراکز فرماندهی و پشتیبانی داعش در دیرالزور سوریه که عملیات بمب‌گذاری با خودرو را سازمان‌دهی می‌کرده، اصابت کرده‌اند.

هاآرتص نوشته است، ایران در حمله خود از ۷ موشک میان‌برد زمین به زمین از نوع ذوالفقار استفاده کرده که گفته می‌شود می‌تواند اهدافی را تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد، اما موشک‌های پرتاب‌شده در روز یکشنبه گذشته تنها ۴۵۰ کیلومتر را طی کرده‌اند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه با استناد به "منابع نظامی اسرائیلی" مدعی شده که حمله موشکی اخیر ایران "به مراتب کم‌اهمیت‌تر" از گزارش‌هایی بوده که در رسانه‌های ایران منعکس شده است.

پیش از هاآرتص، چند منبع دیگر اسرائیلی نیز مضامینی مشابه با تفاوت‌هایی اندک را مطرح کرده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy