Wednesday, Jun 28, 2017

صفحه نخست » ۶ «مدافع حرم» دیگر در سوریه کشته شدند

Modafean_Haram.jpgزمانه ـ بر اساس خبرهایی که در خبرگزاری های داخلی منتشر شده است، شش نفر دیگر از نیروهای نظامی افغانستانی که از سوی ایران برای جنگ در سوریه فرستاده شده بودند کشته شده اند.

این افراد ساکن قم بوده اند و خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی از برگزاری مراسم خاکسپاری آنها در این شهر خبر داده است. مراسمی که ساعت و تاریخ برگزاری آن ۱۷ عصر روز چهارشنبه هفتم تیر ماه اعلام شده است.

در معرفی این افراد آمده است که آنها از اعضای تیپ فاطمیون بوده اند. تیپ یا لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی وابسته به سپاه قدس (شاخه برون مرزی سپاه) است که شیعیان افغانستان تشکیل شده است.

این شبه نظامیان سید مهدی حسینی، یحیی عظیمی، سید نادر حسینی، سید عبدالحسین حسینی، علی‌رضا رضایی و محمد شریف سروری معرفی شده اند.

روز سوم خرداد ماه امسال هم اجساد شش شبه نظامی دیگر که از سوی ایران برای جنگیدن در سوریه اعزام شده بودند در شهر قم تشییع و به خاک سپرده شدند.

فرستادن اتباع افغانستان برای شرکت در جنگ سوریه به نفع رژیم بشار اسد که در قالب شعار «دفاع از حرم حضرت زینب» انجام می شود موضوعی چالش برانگیز است که با انتقادهای گسترده مجامع بین المللی و نهادها و سازمان های حقوق بشری رو به رو شده است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز در گزارش مربوط به قاچاق انسان سال ۲۰۱۷ خود در بخش مربوط به ایران به طور مفصل به این موضوع پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «دولت ایران و سپاه با تهدید مهاجران و پناهندگان به بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان آنها را در تیپ های نظامی به خدمت می گیرد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دولت ایران به شبه نظامیان عصائب اهل الحق که بنا بر گزارش‌ها اردوگاه های آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان تشکیل داده اند نیرو داده که برخی از آنها ممکن است زیر ۱۸ سال داشته باشند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy