Saturday, Jul 8, 2017

صفحه نخست » کمک 5 میلیون دلاری یک ایرانی به دانشگاه ایالتی پورتلند در آمریکا

wtry646568_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - روز پنجشنبه ششم جولای دانشگاه ایالتی اورگان در پورتلند طی بیانیه­ ای اعلام کرد، یکی از پشتیبانان مالی ایرانی­ تبار مبلغ پنج میلیون دلار برای بازسازی و توسعه فضای آموزشی این دانشگاه کمک مالی کرده است.

به گزارش ایستگاه رادیویی KUOW، مهندس «فریبرز مسیح» سرمایه­ گذاری که خود فارغ­ التحصیل PSU (دانشگاه ایالتی پورتلند) است، مبلغ پنج میلیون دلار برای بازسازی یک ساختمان کلیدی دانشگاه به نام نیوبرگرهال کمک مالی کرده است. مهندس مسیح که یکی از منتقدان فرمان مهاجرتی ممنوعیت سفر ایرانیان (و اتباع پنج کشور دیگر) به آمریکا توسط رییس جمهور دانلد ترامپ است، از فرصت بدست آمده در مراسم خیریه اهدای هدیه مالی چند میلیون دلاری خود به دانشگاه ایالتی پورتلند استفاده کرد و ضمن انتقاد از فرمان مهاجرتی رییس جمهوری از مواضع منتقدانه ریاست سابق PSU، ویم ویوئل، در این باره قدردانی کرد.

IMG_22666664.jpgفریبرز مسیح که در جمع مدیران دانشگاه پورتلند و خبرنگاران سخن می­ گفت، فرمان مهاجرتی رییس جمهور آمریکا را با تبعیض­ های تاریخی علیه یهودیان، رنگین پوستان و همجنسگرایان مقایسه کرد و دستورهای او را به زیان مکزیکی­ ها و مسلمانان دانست.

مهندس مسیح پس از فارغ­ التحصیلی از PSU به دانشگاه MIT رفت و مدرک دکترای خود را از آنجا اخذ کرد. سپس یک کمپانی فناوری با نام Intellisenseتاسیس کرد که آن را در سال 2000 به مبلغ 750 میلیون دلار به فروش رساند.

فریبرز مسیح پیش از این حدود دوازده میلیون دلار به دانشگاه ایالتی پورتلند کمک کرده است که برای اعطای کمک هزینه و بورس­ های تحصیلی به دانشجویان ممتاز و بخش تحصیلات تکمیلی هزینه شده است. دانشکده مهندسی و علوم رایانه و نیز دپارتمان ریاضی و آمار PSU به نام این فرهیخته و سرمایه گذار ایرانی ­آمریکایی نامگذاری شده است.

مهندس فریبرز مسیح درباره کمک ­های مالی خود به دانشگاه پورتلند گفت: «وقتی­ که من نیازمند کمک بودم، دانشگاه (PSU) به من یاری رساند و اکنون نوبت من است.» آقای مسیح هنگامی که دانش­ آموز 17 ساله و ساکن تهران بود، در سال­ های آخر حکومت شاهنشاهی پهلوی در تلاش برای مطالعه ریاضیات بود اما بدلیل درگیری­ های سیاسی آن زمان در پردیس دانشگاه تهران، فریبرز مسیح کلاس­ های خود را از دست داد و مجبور به نامه ­نگاری با دانشگاه­ های آمریکایی شد تا پذیرش تحصیلی به دست آورد و PSU نخستین دانشگاهی بود که پس از دو هفته، مورد تحصیلی او را قبول کرد. مهندس مسیح از مارچ 1977 در پورتلند مستقر شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy