Saturday, Jul 1, 2017

صفحه نخست » بازار بورس تهران به تنش کشیده شد + فیلم و تصویر

070117A_top.jpgرادیو فردا - رسانه‌های ایران از تظاهرات و اعتراض شماری از سهامداران و فعالان بازار سرمایه تهران در روز شنبه دهم تیر خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، معترضان روند فعالیت در بازار بورس در تالار شیشه‌ای در خیابان حافظ تهران را با اختلال روبه‌رو کردند.

رسانه‌های داخلی ایران از شکسته شدن شیشه‌ها، پرتاب سطل‌های زباله، شنیده شدن فریادها و سر دادن شعارهای اعتراضی شدید در بازار مرکزی بورس پایتخت خبر می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم انگیزه اعتراض‌ها را «نامساعد بودن وضعیت بازار سرمایه و ضرر و زیان‌های وارده»، و معترضان را کسانی که اکثراً سهامداران خُرد هستند، توصیف کرده است.

خبرگزاری ایسنا نیز معترضان را «سهامداران شرکت کنتورسازی» معرفی کرده که «بنرهایی علیه سازمان بورس» در تالار حافظ نصب کردند.

به نوشته ایسنا، سهامداران، سازمان بورس را به «عدم صیانت از اطلاعات و سرمایه‌هایشان» متهم کردند.

اما علی صحرایی معاون بازار بورس تهران به خبرگزاری فارس گفت، اعتراض برخی معامله‌گران در این روز «ارتباطی با کل معاملات بازار سهام ندارد».

به گفته صحرایی، «طولانی شدن توقف نماد معاملاتی و حبس دارایی‌های سهامداران» و «عدم تحقق پیش‌بینی‌های ناشر کنتورسازی برای دستیابی به برخی دارایی‌ها» دلیل اعتراض این سهامداران بود.

حمید نوربخش مدیر روابط عمومی و بین‌الملل بورس تهران نیز سخنان صحرایی را تأیید کرده است.

در همین حال، گزارش خبرگزاری تسنیم از «برقرار شدن تماس‌هایی با پلیس ۱۱۰» در طول اعتراض‌های شنبه خبر داده است.

تسنیم افزود، دو ردیف نخست کارگزاری‌های تالار بورس در نتیجه اعتراض‌ها تخلیه شد.

eg5gg5500.jpgرسانه‌های اقتصادی ایران از مدتی پیش از بررسی پرونده «ناشر کنتورسازی» در قوه قضائیه خبر داده اما نوشته‌اند، هنوز پرونده منجر به صدور حکم نشده و دارایی سهامداران محبوس مانده است.

اعتراض در بورس حافظ تهران با نخستین روزِ از سرگیری فعالیت‌ها در پی تعطیلات عید فطر همزمان شد.

در همین حال، رسانه‌های اقتصادی ایران از رشد ۹۵ واحدی بورس در این روز و رسیدن شاخص کل بورس به ۷۸ هزار و هشتصد واحد با وجود اعتراض‌ها خبر دادند.

ادامه تجمع‌های اعتراضی به موسسه‌های مالی در تهران و شهرهای دیگر

اعتراض شماری از سهامداران بورس تهران در حالی است که در همین روز تجمع‌های بیشتری در چند شهر ایران در اعتراض به عملکرد موسسه‌های مالی مختلف برگزار شد.

کانال‌های تلگرامی که فراخوان‌های برگزاری تجمع‌های شنبه را اطلاع‌رسانی کرده بودند، از تظاهرات در همدان، اهواز، بابل، مشهد، سیرجان و مغان در روز شنبه خبر دادند.

در همدان تظاهرکنندگان در اعتراض به مؤسسه آرمان شنبه در برابر استانداری همدان گرد آمدند.

تظاهرکنندگان در اهواز در این روز در برابر بانک ملی گرد آمدند و سر داده شدن شعارهایی علیه مدیر کل بانک مرکزی گزارش شد.

معترضان در این روز در بابل در میدان حمزه‌کلا تظاهرات خود را با شعارهای «کاسپین حیا کن، سپرده را رها کن» برگزار کردند.

در روزهای گذشته تجمع‌های اعتراضی زیادی نیز در تهران و شهرهای مختلف برای دریافت سپرده‌ها از بانک‌ها و شرکت‌های مالی مختلف برگزار شده است.

بیشترین تجمع‌ها از سوی سپرده‌گذاران موسسه‌های کاسپین در تهران، از جمله در برابر دفتر ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، و همچنین در رشت، مشهد و شهرهای کوچک و بزرگ دیگر برگزار شده است.

مال‌باختگان در روزهای گذشته علیه مؤسسه مالی آرمان نیز در نهاوند، لرستان و مشهد تظاهرات کرده‌اند.

نیروهای ضد شورش وابسته به سپاه پاسداران و همچنین نیروهای انتظامی در برخی از تجمع‌های اخیر حضور یافته و دست‌کم در یک مورد میان این دو گروه نیروها، ظاهراً در حمایت از مردم معترض، درگیریِ به‌دور از کاربرد اسلحه رخ داده است.

مسئولان بانک مرکزی و نیز کمیسیون اقتصادی مجلس شایعه ورشکسته شدن بانک‌ها را رد کرده و از مردم خواسته‌اند پیرو شایعات رفتار نکنند.

ولی‌الله سیف مدیر کل بانک مرکزی و فرشاد حیدری معاون بانک مرکزی گفته‌اند که عملکرد برخی از این مؤسسه‌ها تحت بررسی است اما هیچ بانک و موسسه‌ای نمی‌تواند تمامی سپرده‌های سرمایه‌گذاران را پس دهد.

سپرده‌گذاران نگران هستند ورشکستگی مؤسسه‌ها، سود و سرمایه اصلی آنها را بر باد بدهد.

بسیاری از سپرده‌گزاران خرد دریافت سود ماهیانه از این مؤسسه‌ها را کمک خرج اصلی خانواده‌های خود توصیف می‌کردند.

در این میان به گزارش رسانه‌های ایران، شنبه دهم تیر در نشست بررسی سیاست‌های پولی ایران، با حضور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی و ولی‌الله سیف مدیر کل بانک مرکزی، شرکت کنندگان بر لزوم پایین آمدن نرخ سود بانکی تأکید کردند.

همزمان، از گران شدن بهای دلار و شمار دیگری از ارزهای معتبر در روز شنبه دهم تیر خبر داده شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy