Tuesday, Jul 4, 2017

صفحه نخست » قاسم سلیمانی: حضور ما در سوریه و عراق باعث محبوبیت ایران شد

soleimani.JPG

یورونیوز - قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس حضور ایران در عراق و سوریه را باعث محبوبیت مردم ایران خواند. وی در سخنرانی خود در شهر کرمان گفت که دفاع جهانی جمهوری اسلامی از مردم عراق و سوریه باعث شده ایران جزو عزیزترین کشورها و مردم آن از عزیزترین مردم جهان باشند.

سرلشگر سلیمانی با غیرقابل مقایسه خواندن سطح مراودات و ارتباطات تهران با دمشق در گذشته و حال گفت: «ما چند سال پیش در سوریه به اندازه انگشتان دست با افراد و جریانات ارتباط نداشتیم، در حالی که امروز با صدها هزار نفر ارتباط داریم.»

وی از تغییر باور جهانی نسبت به دولت سوریه صحبت کرد و افزود: «یک روز کشور سوریه دچار مشکلات عدیده‌ای شده بود و امروز دولت سوریه روز به روز مقتدرتر می‌شود و تلاش دنیا برای ارتباط با سوریه بیشتر می‌شود و باور عمومی و جهانی این است که نظام سوریه قابل شکست نیست.»

فرمانده سپاه قدس نیروهای ارتش عراق را با بسیج مردمی زمان جنگ ایران و عراق مقایسه و آنها را عامل قدرت و پیشرفت این نیروها برشمرد.

قاسم سلیمانی همچنین نسبت به نظرات مطرح شده در مورد سپاه در عرصه سیاسی انتقاد کرد و گفت: «نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد.» وی افزود: «سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود.»

در روزهای گذشته انتقاد حسن روحانی از سپاه پاسداران با تشبیه آن به دولت با تفنگ، عکس العمل فرماندهان سپاه را در پی داشت و بنظر می رسد که این صحبتهای سرلشگر سلیمانی نیز به همین موضوع اشاره داشته باشد.

قاسم سلیمانی با تاکید بر اشتباه بودن صحبت خلاف منویات رهبر ایران، نیروهای سیاسی را به تبعیت کامل از آیت الله خامنه ای دعوت کرد. او گفت: «پیرو خط امام بدون پیرو خط رهبری موضوعیت ندارد و نباید این را به مسائل سیاسی تطبیق داد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy