Thursday, Jul 13, 2017

صفحه نخست » جاسوس نفوذی اپوزیسیون خارج کشور وزارت اطلاعات در کیش تجارت الماس می‌کند

zy6y7u7h_9-2_small.jpgکیهان لندن - محمدرضا مدحی این روزها بی‌سر و صدا در جزیره کیش به تجارت الماس مشغول است و قرار است مردادماه امسال حراج بزرگ الماس را در این جزیره برگزار کند.

محمدرضا مدحی که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی وی را به عنوان نیروی نفوذی در «اپوزیسیون خارج کشور» معرفی کرده، به خبرگزاری فارس گفت که قصد دارد با برگزاری نخستین حراجی سنگ‌های قیمتی در جزیره کیش، «شهرسنگ قاره آسیا» را به زودی در کیش راه‌اندازی کند.

وی اعلام کرده که در این حراجی مجموعه‌ای ۱۵تایی از سنگ‌های خاص و بی‌نظیری عرضه می‌شود که قبل از شروع حراج ۵ عدد آنها با تخفیف ویژه فروخته می‌شود.

این فرد مدعی شده که در این حراجی قرار است الماس سه رنگی را که رئیس اتحادیه الماس امارات در سال ۲۰۰۸ به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده بفروشد و کارشناسان بانکی با عنوان «یو بی اس» هم در مورد این الماس نظر کارشناسی داده‌اند.

مدحی که فارس او را «نفر دوم الماس‌های کمیاب جهان» نامیده، تاکید کرده که «ملکه یکی از کشورها یک سنگ ۱۴ قیراطی مشابه این سنگ و البته نه با این طیف رنگی را در اختیار دارد و بسیار به دنبال آن است که این سنگ که تقریبا ۲۰ قیراط (۱۹٫۷۸) و بزرگتر از سنگ متعلق به وی است را به دست بیاورد و چند مورد نیز مذاکراتی در خارج از کشور در امارات، تایلند، اسپانیا و آلمان صورت گرفته ولی به دلائل مختلف منتج به معامله نشده است.»

وی همچنین گفته که سنگ الماس چندرنگ دیگری که توسط مؤسسات جواهرشناسی دنیا از جمله GIA، تایید شده را در اختیار دارد.

مدحی می‌گوید که رئیس کمیته جواهرشناسی سازمان استاندارد چهار سال پیش این الماس را ۳۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده ولی امسال قیمت این سنگ به ۷۵ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، تمام سنگ‌های این حراج که قرار است مردادماه در جزیره کیش برگزار شود، با قیمت پایه ۱۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و به گفته مدحی مقدمات دعوت از یک هزار شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این حراج در حال انجام است.

این کلکسیونر الماس تاکید کرده که مالکیت تمام این سنگ‌ها را بنا به مستندات و مشخصات متقن در اختیار دارد و کسی در آن شراکت، اختیار و اجازه مذاکره ندارد.

مدحی با اشاره به جزئیات سنگ‌ها گفته است: «این سنگ‌ها بیش از ۲۰ سال است که در اختیار بنده قرار دارند و در اصطلاح، سنگ را پدر می‌خرد و پسر می‌فروشد.»

وی اضافه کرد: «من اصلاً قصد فروش این سنگ و اساساً مجموعه سنگ‌هایی که در آکشن ارائه خواهند شد را نداشتم، زیرا خودم کلکسیونر و یکی از کلکسیونرهای بزرگ جهان هستم و حاضرم هر کلکسیونری در جهان مجموعه خود را در کنار مجموعه من به نمایش بگذارد تا مشخص شود کدام مجموعه سنگ‌های کلکسیونی بی‌همتای بیشتری دارد اما جدا شدن بخشی از این کلکسیون در راستای تحقق هدف بزرگتر راه‌اندازی شهر سنگ آسیا در ایران است که پیش‌تر در برخی مصاحبه‌ها به آن اشاره کرده‌ام، این سنگ‌ها در آکشن ارائه می‌شوند تا هزینه این پروژه از خود آن‌ تأمین شود.»

مدحی تأکید کرد: «نمونه این سنگ‌ها وجود ندارد و این سنگ در سال ۲۰۰۸ در هنگ‌کنگ ۹۰ میلیون دلار و در تایلند ۹۰ میلیون دلار و در شعبه هامبورگ ساتِپی ارزش آن ۱۰۰ میلیون دلار کارشناسی شد و شعبه ژنو نیز این رقم را تأیید کرد. این سنگ ارزش‌ از سوی HA آمریکا ۱۰۵میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.»

این تاجر الماس درباره دلایل برگزاری این حراج در جزیره کیش گفته: «عدم نیاز به دریافت ویزا برای اتباع خارجی و عدم محدودیت بابت ورود ایشان، همچنین عدم پرداخت گمرکی و ورود مجاز سنگ و ملزومات آن بدون محدودیت از موارد قابل توجه و وجه تمایز جزیره کیش در قیاس سایر مراکز تجارت این امر است.»

در سال ۱۳۹۰، تلویزیون جمهوری اسلامی، با پخش مستند «الماسی برای فریب» ادعا می‌کند که محمدرضا مدحی از نیروی وزارت اطلاعات بوده که برای جاسوسی به اپوزیسیون خارج از ایران نفوذ کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy