Friday, Jul 14, 2017

صفحه نخست » دیپورت خبرنگار ایرانی تبار اسراییل تایمز از سوی دولت ترکیه

z8v487pzz5cv835_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - ندا امین خبرنگار تایمز اسراییل که مدت سه سال است در ترکیه پناهنده است توسط دولت ترکیه درحال دیپورت به ایران می باشد. بازگرداندن این فعال مطبوعاتی ایرانی تبار به ایران می تواند با مجازات های سنگین از جمله اعدام برای خانم امین همراه باشد.

این خبرنگار ایرانی یهودی بخش فارسی خبرگزاری اسراییل تایمز که طی سال گذشته نیز بارها توسط دولت اسلامگرای ترکیه به جهت همکاری با این رسانه اسراییلی بازجویی و تهدید به دیپورت شده بود، هم اکنون درحالی با اقدام دولت ترکیه به جهت دیپورت وی به ایران مواجه است که از سوی سازمان ملل متحد در این کشور نیز پناهندگی وی تایید شده و بازگشت او به ایران منجر به صدور حکم بازداشت، حبس سنگین و یا اعدام برای وی می باشد.

گفتنی است که این خبرنگار ایرانی تبار طی هفته گذشته از سوی دولت ترکیه نامه ای مبنی بر لزوم ترک خاک ترکیه دریافت کرده و دلایل اعلام شده به او نیز همکاری با یک خبرگزاری اسراییلی عنوان شده است که در این راستا دولت ترکیه با پرونده سازی علیه وی، حضور این خبرنگار بخش فارسی اسراییل تایمز در این کشور را مغایر با امنیت ملی ترکیه عنوان داشته است.

شایان ذکر است کلیه فعالیت های ندا امین در حیطه خبرنگاری برای بخش فارسی اسرائیل تایمز، صرفا در مقابله و مخالفت با جمهوری اسلامی بوده و دخالتی در امور و سیاست های دولت ترکیه نداشته است. اما مکررا از سوی مراجع اطلاعاتی و امنیتی این کشور تهدید شده و حتی گزارش های مربوط به آن را نیز بارها برای سازمان ملل متحد ارسال نموده اما این نهاد حقوق بشری که لزوما می بایست مدافع حقوق پناهندگان باشد نیز هیچگونه حمایتی از وی نکرده است.

در حال حاضر ندا امین خبرنگار اسراییل تایمز، در حالی در شرایط معلق و بدون امنیت جانی به سر می برد که آستانه بازگرداندن به ایران، حتی خبرگزاری مطبوع وی نیز از حمایت خبرنگار خود سر باز زده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy