Tuesday, Jul 18, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: اطلاعات سپاه برای بازداشت افراد «حکم باز» دارد

uk02k23z77_small.jpgدرپی انتشار خبر بازجویی حسین فریدون توسط حسین طائب و سردار محمدحسین زیبایی‌نژاد (سردار نجات)، یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه به «آمدنیوز»گفت: امروز «امین ناصری» معاون دادستان و سرپرست دادسرای امنیت، پس از گردش‌کار پرونده حسین فریدون، «حکمِ بازِ بازداشت» برای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صادر کرده است.

به گزارش «آمدنیوز»، بر اساس این حکم، مأموران سازمان اطلاعات سپاه می‌توانند تا اطلاع ثانوی در هر ساعت از شبانه‌روز بدون نیاز به دریافت حکم تفتیش یا بازداشت از قاضی کشیک، به منزل هر متهمی یورش برده و وی را به بهانه‌ی ارتباط با پرونده حسین فریدون بازداشت کنند.

هم‌چنین مقرر شده در صورت نیاز به حذف فیزیکی یا ترور شخصیتی افراد مرتبط با پرونده‌ی حسین فریدون، سازمان اطلاعات سپاه با اجازه دفتر رهبری نسبت به این ترورها اقدام کند.

یکی از مباحث جلسه‌ی ساعت ۱۶ دیروز «حسین طائب» و «سردار نجات» با «وحید حقانیان»، طراحی پروژه‌ ارتباط پرونده‌ «حسین فریدون» با «هنگامه شهیدی» روزنامه‌نگار بازداشتی بوده و برای همین نیز قرار بازداشت شهیدی یک‌ماه دیگر تمدید شده است.

منابع آگاه می‌گویند اگر اتهامات مالی وارده بر حسین فریدون صحیح باشد، پرونده‌ی وی باید در دادسرای مفاسد اقتصادی تحت رسیدگی قرار گیرد، اما صدور دستور «بازداشتِ باز» توسط «امین ناصری» معاون دادستان و سرپرست دادسرای امنیت (ناحیه ۳۳) بر گردش کار ارسالی سازمان اطلاعات سپاه نشان می‌دهد این پرونده امنیتی است و اتهامات مالی تنها پوششی برای بازداشت‌های گسترده توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy