Thursday, Jul 27, 2017

صفحه نخست » بقایی: خیالتون راحت، نون حروم قوه قضاییه رو نخوردم، می‌دونیم بزودی سرنگون می‌شین!

رادیو فردا - حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران، شامگاه چهارشنبه چهارم مرداد و دقایقی پس از آزادی، گفته های سخنگوی قوه قضائیه درباره خود را «دروغ» خواند و ضمن انتقاد از مقامات این قوه گفت که «می‌دانیم که به‌زودی سرنگون می‌شوید».

براساس فیلم های منتشر شده، محمود احمدی نژاد، اسفندیار رحیم‌مشایی و تعدادی از هواداران آنان از آقای بقایی استقبال کردند.

بنا بر گزارش‌ها، وی با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد و وب‌سایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، نیز نوشت که «هواداران مردمی دکتر احمدی‌نژاد وثیقه لازم را جهت آزادی بقایی تامین کردند».

حمید بقایی در جمع این گروه، سخنان غلامحسن محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، مبنی بر اینکه او خود نپذیرفته است به سلول عمومی منتقل شود را «دروغ» خواند و گفت: «آقای اژه ای مانند همان زمان که در وزارت اطلاعات دروغ می گفت، الان هم دروغ می گوید».

وی اضافه کرد:«آقای اژه ای باید خیلی سئوال ها را جواب دهد. امیدوارم روزی برسد که در جمهوری اسلامی ظلمی نداشته باشد».

غلامحسین محسنی اژه ای گفته بود که قاضی دستور انتقال حمید بقایی به بند عمومی را داده اما او گفته که «در این سوئیت خیلی راحتم و دراین جا بمانم برایم بهتر است».

حمید بقایی همچنین خطاب به اسفندیار رحیم مشایی و حامیان خود گفت:«خیالتان راحت، نان حرام قوه قضائیه را نخوردم».

معاون اجرایی محمود احمدی نژاد همچنین تاکید کرد :«کاری نکردم که زندان بروم. در انتخابات شرکت کردم و نام فرد دیگری را نوشتم. می‌دانیم که کجایتان می‌سوزد و می‌دانیم که به‌زودی سرنگون می‌شوید».

او در روز انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت نام محمود احمدی نژاد، نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، را در برگه رای خود نوشت.

علی اکبر جوانفکر پیشتر در ۱۸ تیرماه گفته بود که حمید بقایی، با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت شده و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن، زندانی شده است.

آقای جوانفکر بعدا در ۲۲ تیرماه اعلام کرد که حمید بقایی در اعتراض به بازداشت «غیرقانونی» خوددست به اعتصاب غذا زده است.

روز سه شنبه سوم مرداد، برخی از سایت‌های خبر نوشتند که حمید بقایی به دلیل شرایط «نامساعد جسمی» از زندان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده است.

درهمین حال وب‌سایت دولت بهار اعلام کرد که حال آقای بقایی پس از ۱۶ روز اعتصاب غذا «بسیار وخیم گزارش شده بود و پس از بستری شدن در بیمارستان بقیه الله از پذیرش درمان خودداری کرده بود».

پس از آن محمود احمدی‌نژاد برای ملاقات با حمید بقایی به بیمارستان بقیه الله مراجعه کرد اما ماموران مانع ملاقات او شدند.

درهمین ارتباط، حمید بقایی خطاب به محمود احمدی نژاد گفت:«رئیس و کادربیمارستان عذرخواهی کردند و گفتند که مقامات قوه قضائیه از این ملاقات جلوگیری کرده اند».

آقای بقایی همچنین در بخش دیگری از سخنانش پس از آزادی گفت که بازپرس پرونده به او گفته که حسین فریدون، برادر حسن روحانی، از مدیر عامل سابق بانک ملت «۶۰ میلیارد تومان پول گرفته تا او به این سمت منصوب شود».

پیش از نیز مقامات قوه قضائیه ایران اعلام کرده بودند که علی رستگار با حمایت حسین فریدون به سمت مدیر عامل بانک ملت منصوب شده است. مقامات دولت حسن روحانی اما این ادعا را رد کرده اند.

حمید بقایی همچنین درباره وضعیت زندان های ایران گفت:«شخصی در سلول ما ۱۳ ماه بدون بازجویی زندانی بود و به او اجازه تلفن زدن هم نمی دادند. جوانان ما خون ندادند که این فاسدها سرکار بیایند».

محمود احمدی‌نژاد دو روز پس از بازداشت حمید بقایی در نامه‌ای بازداشت وی را «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری او شده بود.

در مقابل دادستانی تهران روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه نسبت به «هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسانه و بدون اطلاع» درباره پرونده حمید بقایی هشدار داده بود.

حمید بقایی پیشتر در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و در دی‌ماه همان سال آزاد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy