Sunday, Jul 30, 2017

صفحه نخست » استرالیا نقشه تروریستی برای ساقط کردن یک هواپیما را خنثی کرد

1g4256333q5f_small.jpgرادیو فردا - نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید نیروهای امنیتی کشورش جلوی یک «توطئه تروریستی» که هدف از آن ساقط‌کردن هواپیما بود را گرفته‌اند. پلیس فدرال استرالیا نیز گفته این توطئه «الهام‌گرفته از عقاید اسلام‌گرایانه» بود.

در مجموع چهار نفر در جریان یورش‌ها و عملیات پلیس در شهر سیدنی، طی روز شنبه هفتم مرداد ماه، بازداشت شده‌اند. هنوز هویت بازداشت‌شدگان فاش نشده‌است.

مالکوم ترنبال، نخست‌وزیر استرالیا، هشتم مرداد ماه، به خبرنگاران گفته است عملیات شب شنبه، «یک عملیات بزرگ ضدتروریستی» برای جلوگیری از توطئه «ساقط‌کردن هواپیما» بود.

ترنبال اظهار داشت این عملیات همچنان ادامه دارد و بر تمهیدات امنیتی در تمامی فرودگاه‌های اصلی و بزرگ کشورش افزوده شده‌است.

نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید طرح بازداشت‌شدگان در رده «توطئه‌های برنامه‌ریزی‌شده» قرار می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد که فرد یا افرادی به‌صورت انفرادی قصد انجام حمله یا حملاتی را داشته‌اند.

اندرو کالوین، بازرس پلیس فدرال استرالیا، نیز گفته‌ هنوز جزئیات در مورد زمان و مکان طرح حمله احتمالی مشخص نیست.

آقای کالوین، که او نیز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزوده است نیروهای امنیتی در روزهای اخیر اطلاعاتی در مورد طرح حمله دریافت کرده‌اند: «طی روزهای اخیر مقام‌های انتظامی متوجه شده‌اند که گروهی از افراد در سیدنی در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای تروریستی با استفاده از وسیله انفجاری دست‌ساز هستند».

به گفته این مقام ارشد پلیس استرالیا، تحقیقات نشان می‌دهند که صنعت هوانوردی، هدف بالقوه این حمله بوده‌است.

بنا بر گزارش‌ها پلیس دست‌کم در چهار محله در سیدنی دست به انجام عملیات زده‌است. مشخص نیست آیا افراد بازدشت‌شده پیشتر تحت نظر بوده‌اند یا نه.

از سال ۲۰۱۴ به این‌سو، هشدارهای ملی در استرالیا در پیوند با حملات تروریستی در سطح «محتمل» قرار دارد.

به گفته وزارت دادگستری استرالیا، طی چند سال گذشته -به‌غیر از تازه‌ترین مورد- جلوی دست‌کم ۱۲ حمله گرفته شده و دست‌کم ۷۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy