Sunday, Jul 30, 2017

صفحه نخست » ادعای وزیر ارتباطات: سرور تلگرام به ایران منتقل شد/ مدیر تلگرام تکذیب کرد

Telegram-Iran11.jpgبه گزارش رادیو فردا محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز یکشنبه هشتم مرداد، خبر «انتقال سرور تلگرام به ایران» را تایید کرد و گفت که «CDN»‌ (شبکه انتقال محتوای) تلگرام هم در حال نصب است. با این همه، خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مدیرعامل تلگرام این خبر را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی با اشاره به اینکه این انتقال‌ها «نتیجه توافقات ایران و تلگرام است»‌ افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده است که برای کانال‌های پرظرفیت و کانال‌هایی که مراجعه زیادی داشته‌اند اکنون سِرور را به ایران آورده‌اند و شبکه انتقال محتوا را هم آنجا نصب کرده‌اند و کار در حال انجام است».

پیشتر روزنامه فایننشیال تریبیون، وابسته به موسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد،‌ روز شنبه هفتم مرداد گزارش داده بود که سرورهای واسطه شبکه‌ اجتماعی تلگرام از پنجشنبه هفته گذشته به داخل ایران منتقل شده‌اند.

این روزنامه نوشته بود که این اتفاق موجب شده است که سرعت تلگرام در ایران افزایش یابد.

در این میان، ‌به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، روز یکشنبه با تأکید بر مواضع قبلی این شرکت گفت: «هیچ یک از سِرورهای تلگرام به ایران منتقل نمی‌شود».

مدیرعامل تلگرام درباره «شبکه انتقال محتوا» نیز گفت: این شبکه «هیچ ارتباطی با انتقال به کشوری دیگر یا انطباق با قوانین غیرعاقلانه ندارد».

بحث انتقال سرور تلگرام در شرایطی مطرح شده است که عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، روز چهارم مرداد تهدید کرد که اگر شماری از کانال‌های تلگرامی فیلتر نشوند، علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «اعلام جرم» خواهد کرد.

محمود واعظی هم در واکنش، با «مانع دانستن» تفکرات این مقام قضایی به خبرگزاری ایسنا گفت: «ایشان یک روز می‌گوید سرور تلگرام بایستی به کشور بیاید و روز دیگر می‌گوید ورود سرورها مصداق نفوذ و جاسوسی است».

دولت حسن روحانی و مقام‌های قوه قضائیه پیش از این نیز بر سر فیلتر شدن تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy