Sunday, Aug 6, 2017

صفحه نخست » واکنش حماس به اظهارات تند عباس

mahmoud_abbas.JPGقانون-حماس اعلام کرد حمله لفظی تند رئیس تشکیلات خودگردان به این جنبش نشان دهنده نقش تکمیلی وی در همکاری با رژیم صهیونیستی برای محاصره غزه است.
به گزارش قانون به نقل از فارس، جنبش حماس در واکنش به اظهارات به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت اظهارات هجومی عباس علیه حماس و تهدید فلسطینی‌ها به تحریم‌های بیشتر، نابود کردن تلاش‌ها در راستای آشتی است.
بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»،‌ حماس در ادامه اعلام کرد اظهارات عباس نشان دهنده بدگمانی وی علیه ساکنان نوار غزه است و دروغ بودن ادعاهای او درباره وحدت و پایان اختلافات را فاش می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده است این سخنان همچنین نقش تکمیلی عباس در همکاری با رژیم صهیونیستی برای محاصره ، به انزوا رانده شدن غزه و هدف قرار دادن ایستادگی ملت آن را ثابت می‌کند.
حماس تاکید کرد وارد این ماجراجویی‌ها نمی‌شود و چون سپری محکم برای ملت فلسطین و حقوق آن باقی می‌ماند و تمام تلاش خود برای تحقق وحدت و آشتی را به کار میگیرد.
عباس در سخنرانی شنبه شب (دیشب) خود به شدت به حماس حمله کرد و غزه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.
عباس اعلام کرد: ما همچنان به طرح خود برای پایان اختلافات پایبند هستیم، اگر دولت (حماس) در غزه منحل شود به قطع برق برای این منطقه پایان می‌دهیم؛ ما منتظر جواب هستیم.
وی سپس اعلام کرد: نیمی از بودجه یعنی یک میلیارد و نیم (دلار) را سالانه و طی 10 سال به غزه می‌دادیم و زمانی که دولت تشکیل دادند گفتم پرداخت این مبلغ را به صورت تدریجی قطع خواهم کرد؛ حماس از خارج به اموالی دست پیدا می‌کند وهر طور که می‌خواهد آن را برای خودش خرج می‌کند.
عباس در پایان با لحنی تند علیه حماس گفت: طرح «نداءالقدس» (طرح عباس برای پایان اختلافات) ارائه شد تا جلوی شکسته شدن گردن حماس گرفته شود اما این جنبش به شکستن گردن خود اصرار دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy