Sunday, Aug 6, 2017

صفحه نخست » الجزیره: امیر قطر غایب بزرگ تحلیف روحانی بود

3t5zq115f_small.jpgالجزیره نوشت: حسن روحانی روز گذشته برای بار دوم سوگند یاد کرد و خواستار مذاکرات بیشتر با قدرت های جهان شد. این در حالی است که موج جدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا اعمال شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ در هفته های اخیر آمریکا تحریم های جدیدی را علیه چند ایرانی و شرکت اعمال کرده الست. ایران این اقدام را نقض برجام میداند.

روز گذشته روحانی گفت: امروز زمان مادر مذاکرات رسیده است نه مادر بمب ها.

چهره فدریکا موگرینی در میان مهمانان مراسم تحلیف دیده می شد. مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وعده داده که تلاش هایش برای ارتباط ایران را تقویت کند.

در دیدار موگرینی با روحانی، رییس جمهور ایران از او خواست که تلاش هایش را برای اجرای توافق هسته ای دو چندان کند.

او گفته بود نقض مکرر برجام توسط آمریکا میتواند مخرب باشد. همه طرف ها مسئوایت سنگینی در قبال برجام دارند. جهان باید بداند که نقض برجام با واکنش یکپارچه مردم ایران و دولت مواجه خواهد شد.

برخی دوستان قدیمی ایران از جمله موگابه نیز در این مراسم حاضر شده بودند.

امیر قطر غایب بزرگ مراسم تحلیف روحانی بود این در حالی است که او در تحلیف حسن روحانی در سال 2013 شرکت کرده بود.

در این میان ایرانی ها بیشتر توجه هشان معطوف به مساله کابینه روحانی است.

او هم اکنون نیز با انتقادات زیادی به واسطه عدم حضور زنان و برخی از اصلاح طلبان در کابینه اش مواجه است.

دولت قبل روحانی سه زن را به عنوان معاون رییس جمهور در خود داشت اما انتظار می رفت این دوره زنان در نقش وزیر بتوانند تایید پارلمان را بگیرند.

رسول منتجب نیا در گفت و گو با ایلنا در این خصوص گفته این اصلاح طلبانند که به روحانی اجازه دادند در سال 2013 و 2017 پیروز شود . او باید به کسانی که از او حمایت کردند گوش کند.

علی شکوری راد نیز در این رابط گفته روحانی انتظارات زیادی ایجاد کرده و امروز این احساس وجود دارد که او از وعده هایش عقب نشینی کرده است. فقدان حضور زنان در کابینه به دلیل فشار جریان های مذهبی پشت پرده است. روحانی نمیخواهد کارش را پیچیده تر از چیزی که هست کند.

در روزهای آتی اسامی کابینه به مجلس داده می شود. علی رغم شایعات به نظر می رسد شخصیت های کلیدی کابینه یعنی زنگنه و ظریف قرار نیست تغییر کنند.

هنری اسمیت تحلیل گر امور ایران به خبرگزاری فرانسه در این باره گفته این وزرای اصلی سر جایشان خواهند بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy